Μια σειρά συγχωνεύσεων στον όμιλο Libra Group, συμφερόντων της οικογένειας Λογοθέτη, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως το 2026. Το σχέδιο, με την ονομασία «επιχείρηση Libra 2.0», θα επιτρέψει στον όμιλο, που ξεκίνησε από τη ναυτιλία τη δεκαετία του ’70, να συνεχίσει ομαλά την πορεία του, που σήμερα εκτείνεται σε 60 χώρες και διαθέτει 20 θυγατρικές

ενώ το αντικείμενό του περιλαμβάνει επιπλέον και τομείς όπως οι ΑΠΕ, το real estate, τον τουρισμό αλλά και την αεροδιαστημική.

Μία από τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού του Libra Group ήταν η συμφωνία για σύσταση κοινοπραξίας ανάμεσα στη Seapath, θυγατρική του ομίλου, και την Pilot LNG, LLC (Pilot), που δραστηριοποιείται στον κλάδο παροχής καθαρών ενεργειακών λύσεων με έδρα το Χιούστον. Η κοινοπραξία θα αναλάβει την ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία της πρώτης εγκατάστασης υποδομών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ, σε μια επένδυση που αναμένεται να ξεπεράσει τα 300 εκατ. δολάρια.

Το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο του ομίλου στην Ελλάδα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα Aria Hotels, high end boutique hotels, καθώς και την ιδιοκτησία των Grace στη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Μάλιαστα, σχετικά με τις μελλοντικές επενδύσεις στην χώρα μας, πηγές του ομίλου τονίζουν ότι το κλίμα έχει βελτιωθεί σημαντικά και ότι το κύρος της χώρας έχει ανακτηθεί την τελευταία πενταετία, μετά τη μεγάλη οικονομική κρίση.

Επιπλέον, όπως αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά της η εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», από την πλευρά του Libra Group δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξει συνεργασία στον τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας και ειδικότερα με την ONEX του κ. Πάνου Ξενοκώστα. Οι ίδιοι κύκλοι τόνιζαν ότι ο όμιλος Libra έχει στο χαρτοφυλάκιό του ναυπηγείο στη Φλόριντα των ΗΠΑ, που δραστηριοποιείται στην κατασκευή σκαφών και πλοίων, κυρίως για στρατιωτικούς σκοπούς των ΗΠΑ. Έχει υπό διαπραγμάτευση συμβόλαια αξίας εκατοντάδων εκατ. δολαρίων με το αμερικανικό Πεντάγωνο και θα μπορούσε να δει μια συνεργασία με την ONEX του Πάνου Ξενοκώστα που έχει δύο ναυπηγεία στην Ελλάδα και δεσμούς με τις ΗΠΑ.

Παράλληλα, σχολιάζοντας τις πρωτοβουλίες της διοίκησης Τραμπ για ενίσχυση τόσο της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας όσο και της ενίσχυσης της σημαίας, οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι «η Δύση συνειδητοποίησε ότι τα πλοία κινούν τον κόσμο».

Αφού πρώτα τόνισαν ότι είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από τη διοίκηση Μπάιντεν, συμπλήρωσαν ότι αν τα κρατικών συμφερόντων κινεζικά ναυπηγεία αποφασίσουν να δώσουν απόλυτη προτεραιότητα στις κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες, η Δύση θα αποκλειστεί σε μεγάλο βαθμό από τη δυνατότητα να κατασκευάσει νέα πλοία.

Επισημαίνεται ότι ο όμιλος, με μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση πλοίων, κυρίως feeder containerships, εκμεταλλεύτηκε τους δύο μεγάλους κύκλους της ναυτιλίας, τον πρώτο 2003 - 2008 και τον δεύτερο την περίοδο της πανδημίας 2022 - 2023, όταν και είχε αγοράσει χαμηλά και πούλησε όταν οι αξίες βρέθηκαν στα ύψη.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr