Ο αμερικανικός κολοσσός ExxonMobil ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την καναδική North Atlantic για την πώληση της γαλλικής θυγατρικής της Esso. Πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη στη στρατηγική του πετρελαϊκού γίγαντα, ο οποίος αντιμετωπίζει τις ίδιες δυσκολίες με τους ανταγωνιστές του εξαιτίας των χαμηλών τιμών του καυσίμου

Όπως δήλωσε η ExxonMobil ξεκινά αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με τη North Atlantic προκειμένου η καναδική εταιρεία να αγοράσει την ευρωπαϊκή θυγατρικής της πρώτης, Esso. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της πώλησης μέχρι το τέλος του 2025. Η τιμή προσδιορίζεται στα 149,19 ευρώ ανά μετοχή προ προμηθειών και 32,83 ευρώ μετά προμηθειών. Επί του παρόντος, η ExxonMobil κατέχει το 82,89% της Esso και σκοπεύει να μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών της. Εφόσον ολοκληρωθεί η πώληση μεταξύ των δύο εταιρειών, η North Atlantic θα προχωρήσει σε υποχρεωτική προσφορά για τις υπόλοιπες μετοχές της θυγατρικής.

Μετά τη δημοσίευση των διαπραγματεύσεων, οι μετοχές της Esso κατέγραψαν πτώση της τάξεως του 9%, πέφτοντας στο χαμηλότερο επίπεδο εντός του 2025. Ωστόσο, η North Atlantic έσπευσε να κατευνάσει τις αγορές, εξηγώντας πως δεν θα υπάρξουν δραματικές αλλαγές στη λειτουργία της επιχείρησης. Χαρακτηριστικά, δεν θα υπάρξουν μειώσεις προσωπικού, ενώ η καναδική εταιρεία σκοπεύει να επενδύσεις στο γαλλικό διυλιστήριο Port-Jerome-Gravenchon σε κέντρο πράσινης ενέργειας. Παράλληλα, η ExxonMobil δήλωσε πως θα συνεχίσει να προμηθεύει το πετρέλαιο που χρησιμοποιείται στο διυλιστήριο.

Το Port-Jerome-Gravenchon αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο στη Γαλλία και μία από τις μεγαλύτερες μονάδες στη δυτική Ευρώπη. Η Esso είχε πρόσφατα πουλήσει ακόμα ένα μεγάλο διυλιστήριο, το επίσης γαλλικό Fos-sur-Mer, στη Rhone Energies. Η απόφαση της ExxonMobil να ελαφρύνει το χαρτοφυλάκιο διύλισης στην Ευρώπη μοιάζει αναμενόμενη καθώς οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου έχουν επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε αυτό, μιας και η ζήτηση για πετρελαιοειδή μειώνεται εξαιτίας της μετάβασης στα εναλλακτικά καύσιμα και την ευρύτερη αποβιομηχάνιση που πλήττει και τον κλάδο των πλαστικών.

 

 

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr