Όπως δήλωσε η ExxonMobil ξεκινά αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με τη North Atlantic προκειμένου η καναδική εταιρεία να αγοράσει την ευρωπαϊκή θυγατρικής της πρώτης, Esso. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της πώλησης μέχρι το τέλος του 2025. Η τιμή προσδιορίζεται στα 149,19 ευρώ ανά μετοχή προ προμηθειών και 32,83 ευρώ μετά προμηθειών. Επί του παρόντος, η ExxonMobil κατέχει το 82,89% της Esso και σκοπεύει να μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών της. Εφόσον ολοκληρωθεί η πώληση μεταξύ των δύο εταιρειών, η North Atlantic θα προχωρήσει σε υποχρεωτική προσφορά για τις υπόλοιπες μετοχές της θυγατρικής.
Μετά τη δημοσίευση των διαπραγματεύσεων, οι μετοχές της Esso κατέγραψαν πτώση της τάξεως του 9%, πέφτοντας στο χαμηλότερο επίπεδο εντός του 2025. Ωστόσο, η North Atlantic έσπευσε να κατευνάσει τις αγορές, εξηγώντας πως δεν θα υπάρξουν δραματικές αλλαγές στη λειτουργία της επιχείρησης. Χαρακτηριστικά, δεν θα υπάρξουν μειώσεις προσωπικού, ενώ η καναδική εταιρεία σκοπεύει να επενδύσεις στο γαλλικό διυλιστήριο Port-Jerome-Gravenchon σε κέντρο πράσινης ενέργειας. Παράλληλα, η ExxonMobil δήλωσε πως θα συνεχίσει να προμηθεύει το πετρέλαιο που χρησιμοποιείται στο διυλιστήριο.
Το Port-Jerome-Gravenchon αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο στη Γαλλία και μία από τις μεγαλύτερες μονάδες στη δυτική Ευρώπη. Η Esso είχε πρόσφατα πουλήσει ακόμα ένα μεγάλο διυλιστήριο, το επίσης γαλλικό Fos-sur-Mer, στη Rhone Energies. Η απόφαση της ExxonMobil να ελαφρύνει το χαρτοφυλάκιο διύλισης στην Ευρώπη μοιάζει αναμενόμενη καθώς οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου έχουν επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων. Η ευρωπαϊκή αγορά είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε αυτό, μιας και η ζήτηση για πετρελαιοειδή μειώνεται εξαιτίας της μετάβασης στα εναλλακτικά καύσιμα και την ευρύτερη αποβιομηχάνιση που πλήττει και τον κλάδο των πλαστικών.