Αυτό έρχεται μετά την δήλωση του προέδρου της Great Wall Motor, Wei Jianjun, σε συνέντευξή του στο Sina Finance την περασμένη εβδομάδα, ότι ένα φαινόμενο που ονομάζεται «μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μηδενικά χιλιόμετρα» είχε εμφανιστεί στην κινεζική αγορά ως αποτέλεσμα του μακροχρόνιου πολέμου τιμών της βιομηχανίας.
Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Πεκίνου 2024
Το φαινόμενο, είπε, αφορούσε αυτοκίνητα που είχαν ταξινομηθεί και είχαν πινακίδες κυκλοφορίας - που τα σημαίνουν ως πωλημένα - αλλά δεν είχαν ποτέ οδηγηθεί, τα οποία πωλούνταν στην αγορά μεταχειρισμένων. Ο Wei είπε ότι τουλάχιστον 3.000 έως 4.000 πωλητές σε κινεζικές πλατφόρμες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων πωλούσαν τέτοια αυτοκίνητα.
Η πηγή ανέφερε ότι η τακτική αυτή θεωρήθηκε ως μια πιθανή μέθοδος εντός του κλάδου για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους αντιπροσώπους να υποστηρίξουν τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, καθώς προσπαθούν να επιτύχουν επιθετικούς στόχους πωλήσεων.
Άλλοι συμμετέχοντες που προσκλήθηκαν στη συνάντηση ήταν ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων της Κίνας (CADA), καθώς και ορισμένες πλατφόρμες συναλλαγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σύμφωνα με το ίδιο άτομο. Το υπουργείο Εμπορίου, η BYD, η Dongfeng Motor και η CADA δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό. Η Great Wall και η CAAM αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Οι μετοχές κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η BYD και η Leapmotor, διεύρυναν τις απώλειές τους μετά την ανακοίνωση της συνάντησης από το Reuters, με τις δύο να υποχωρούν κατά 3,1%. Ο δείκτης αυτοκινήτων Hang Seng του Χονγκ Κονγκ υποχώρησε περισσότερο από 2%.