Η Κίνα Θέτει σε Λειτουργία τον Μεγαλύτερο Μεταφορέα Αυτοκινήτων, ενώ Εγκαινιάζει το 1ο PCTC Μεθανόλης

Η Κίνα Θέτει σε Λειτουργία τον Μεγαλύτερο Μεταφορέα Αυτοκινήτων, ενώ Εγκαινιάζει το 1ο PCTC Μεθανόλης
energia.gr
Παρ, 23 Μαΐου 2025 - 11:48

Η ναυτιλιακή βιομηχανία της Κίνας συνεχίζει να επεκτείνει τον τομέα των μεταφορέων αυτοκινήτων, καθώς η εξαγωγική αγορά αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται. Μέσα σε μία εβδομάδα, η Κίνα έθεσε σε λειτουργία το μεγαλύτερο μεταφορέα αυτοκινήτων στον κόσμο, με χωρητικότητα 9.500 μονάδων, και τώρα δρομολόγησε το πρώτο στον κόσμο μεταφορέα αυτοκινήτων διπλού καυσίμου μεθανόλης.

Το Anji Ansheg αναχώρησε από το Lianyungang της Κίνας στις 15 Μαΐου και με αυτό έγινε το μεγαλύτερο αεροπλανοφόρο αυτοκινήτων που έχει τεθεί ακόμη σε λειτουργία. Το πλοίο που κατασκευάστηκε για την κρατική SAIC Motors είναι το τελευταίο βήμα για την εταιρεία που είναι ήδη ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων από την Κίνα.

Η εταιρεία που άρχισε να εξάγει αυτοκίνητα το 2001 εκτοξεύτηκε στην ηγετική θέση εστιάζοντας στα οχήματα μεσαίας κατηγορίας και τώρα στην αυξανόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Το 2023 ανέφερε ότι εξήγαγε 1,21 εκατομμύρια μονάδες, την τρίτη συνεχόμενη χρονιά πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες ετησίως και ανεβάζοντας το σύνολο των εξαγωγών της σε περισσότερες από 5,5 εκατομμύρια μονάδες. Για οκτώ συνεχόμενα χρόνια, η SAIC ήταν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στην Κίνα, εστιάζοντας σε SUV, σεντάν, MPV και pickup στη διεθνή αγορά.

Για να ξεπεράσει αυτό που τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ως συμφόρηση της εξαγωγικής ικανότητας, η SAIC εγκαινίασε τη SAIC Anji Logistics και άρχισε να κατασκευάζει το στόλο των μεταφορέων αυτοκινήτων της. Με την εισαγωγή του Anji Ansheng την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία αναφέρει ότι διαθέτει πλέον συνολικά 35 πλοία.

Αυτό περιλαμβάνει 15 πλοία στο διεθνές εμπόριο, τα οποία θα αυξηθούν σε 22 το 2026, καθώς και εννέα πλοία στο εγχώριο εμπόριο και 11 πλοία για ποτάμιες μεταφορές. Τα υπερπόντια πλοία χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή αυτοκινήτων κυρίως προς τη Δυτική Ευρώπη, το Μεξικό, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή. Το νέο πλοίο κατευθύνεται επί του παρόντος προς το Μπρίστολ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το νέο πλοίο ναυπηγήθηκε από την China Merchants και έχει μήκος 228 μέτρα (748 πόδια). Ενώ κατασκευάστηκε έτοιμο να χρησιμοποιήσει μεθανόλη ως κύρια πηγή καυσίμου, την τιμή του πρώτου πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιεί μεθανόλη έχει το CM Hong Kong, το οποίο καθελκύστηκε στις 21 Μαΐου. Το νέο πλοίο, που κατασκευάστηκε επίσης από την China Merchants Industry Group, είναι ελαφρώς μικρότερο, 220 μέτρα (721 πόδια), με χωρητικότητα για 9.300 αυτοκίνητα. Θα λειτουργήσει από την China Merchants Shipping ως το πρώτο από τα δύο πλοία μεταφοράς οχημάτων (PCTC) με καύσιμο τη μεθανόλη.

Η China Merchants τονίζει ότι το Anji Ansheng χρησιμοποιεί τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και έξυπνα συστήματα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Ωστόσο, το CM Hong Kong, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025, εξοπλίστηκε με πλήρη μονάδα παραγωγής ενέργειας μεθανόλης. Ο κύριος κινητήρας καθώς και ο βοηθητικός κινητήρας και ο λέβητας είναι όλα σχεδιασμένα για χρήση μεθανόλης.

 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr