Η κινεζική Xiaomi βλέπει μια πτώση στις νέες παραγγελίες για το ηλεκτρικό sedan SU7, ανέφεραν αναλυτές την Τετάρτη, καθώς η εταιρεία και ο χαρισματικός διευθύνων σύμβουλός της αντιμετωπίζουν μια αυξανόμενη αντίδραση των καταναλωτών που πλέον απειλεί την αναπάντεχη επιτυχία των πωλήσεών της. Το σπορ ηλεκτρικό όχημα έγινε γρήγορα δημοφιλές μεταξύ των Κινέζων οδηγών, αφότου κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του περασμένου έτους. 

Μέχρι τον Δεκέμβριο, οι πωλήσεις του είχαν ξεπεράσει το Model 3 της Tesla στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο σε μηνιαία βάση.

Αλλά η Xiaomi αντιμετωπίζει τώρα ένα κύμα καταναλωτικής αγωνίας που ξεκίνησε τον περασμένο μήνα μετά από ένα θανατηφόρο ατύχημα που αφορούσε ένα SU7.

Το ατύχημα, το οποίο βρίσκεται ακόμη υπό διερεύνηση, προκάλεσε εκτεταμένη δημόσια συζήτηση σχετικά με την ασφάλεια των ειδών έξυπνων λειτουργιών οδήγησης που προσφέρει η Xiaomi. Οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές έχουν έκτοτε αυστηροποιήσει περαιτέρω την κανονιστική εποπτεία στο μάρκετινγκ και την προώθηση τέτοιων λειτουργιών.

Η Xiaomi δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό αυτής της ιστορίας.

Οι νέες παραγγελίες για το SU7 μειώθηκαν κατά 55% τον Απρίλιο σε σχέση με τον Μάρτιο και η τάση συνεχίστηκε τον Μάιο, με 13.500 παραγγελίες να υποβάλλονται τις δύο πρώτες εβδομάδες του μήνα, ανέφεραν αναλυτές της Deutsche Bank σε σημείωμα την Τετάρτη.

Αυτό σε σύγκριση με 23.000 παραγγελίες μόνο τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου, που αποτελεί εβδομαδιαίο υψηλό όλων των εποχών.

Η Xiaomi ενεπλάκη σε περαιτέρω διαμάχη την περασμένη εβδομάδα, αφού ζήτησε συγγνώμη για αυτό που χαρακτήρισε «ασαφή επικοινωνία» μετά από παράπονα πελατών.

Οι ιδιοκτήτες του SU7 δήλωσαν ότι η εταιρεία είχε διαφημίσει ψευδώς τον σχεδιασμό ενός εξαρτήματος από ανθρακονήματα διπλού αεραγωγού που προσφέρει με επιπλέον χρέωση 42.000 γιουάν (5.826 δολάρια) στο SU7 Ultra.

Σχεδόν 400 ιδιοκτήτες του SU7 Ultra ζήτησαν επιστροφές χρημάτων αφού διαπίστωσαν ότι το όχημα δεν είχε αεραγωγούς στο εσωτερικό του, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με προηγούμενους ισχυρισμούς της Xiaomi και του διευθύνοντος συμβούλου της, Lei Jun, σύμφωνα με το Paper, ένα κρατικό μέσο ενημέρωσης της Σαγκάης.

 
«Αυτή η κατάσταση όχι μόνο εκθέτει την κρίση αξιοπιστίας του Xiaomi SU7, αλλά και την παραμόρφωση ορισμένων αξιών στην τρέχουσα βιομηχανία οχημάτων νέας ενέργειας», έγραψε.

Ο Λέι, ο οποίος είναι ένα αστέρι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα με 26 εκατομμύρια ακολούθους στο Weibo, δήλωσε το Σάββατο ότι ο περασμένος μήνας ήταν η πιο δύσκολη περίοδος γι' αυτόν από τότε που ίδρυσε την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών ειδών πριν από μια δεκαετία.

Άλλοι πελάτες και αναλυτές δήλωσαν στο Reuters ότι οι εκτιμήσεις του χρόνου παράδοσης της Xiaomi για τα SU7 δημιουργούσαν σύγχυση.

Οι αγοραστές συχνά διαπιστώνουν ότι οι προβλέψεις υπερεκτιμούν σε μεγάλο βαθμό τους χρόνους παράδοσης και παραλαμβάνουν τα αυτοκίνητά τους πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο.

Αυτό έχει οδηγήσει ορισμένους αναλυτές να αμφισβητήσουν εάν η Xiaomi επιδιώκει να δημιουργήσει μια τεχνητή αίσθηση σπανιότητας ως τακτική μάρκετινγκ.

Ένας Κινέζος blogger που αυτοαποκαλείται A Zu δήλωσε στο Reuters ότι δημιούργησε μια εφαρμογή που επιτρέπει στους αγοραστές να υποβάλλουν τις πληροφορίες αγοράς και παραλαβής τους, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τα πρότυπα παράδοσης της Xiaomi.

Όταν ελέγχθηκε από το Reuters την Τετάρτη, η επίσημη εφαρμογή της Xiaomi έδωσε εκτιμώμενους χρόνους παράδοσης που κυμαίνονταν από 26 εβδομάδες έως 11 μήνες.

Ένας ιδιοκτήτης SU7, ο A Zu, ο οποίος αρνήθηκε να αποκαλύψει το πραγματικό του όνομα, δήλωσε ότι ελπίζει ότι η Xiaomi θα μπορούσε να είναι πιο διαφανής με τις ρυθμίσεις παράδοσης.

Η Xiaomi εφαρμόζει εδώ και καιρό εξαιρετικά επιτυχημένες τακτικές μάρκετινγκ για την πώληση ηλεκτρονικών προϊόντων, όπως smartphones, σύμφωνα με αναλυτές της κινεζικής συμβουλευτικής εταιρείας LandRoads.

«Αλλά σε αντίθεση με τα ψηφιακά καταναλωτικά προϊόντα, το αυτοκίνητο περιλαμβάνει μεγαλύτερες διαδικασίες λήψης αποφάσεων αγοράς και μεγαλύτερες επενδύσεις από τους καταναλωτές, οι οποίοι θα έχουν υψηλότερες απαιτήσεις από την ικανότητα της μάρκας να εκπληρώνει τις υποσχέσεις της και τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία της», ανέφερε.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr