Ο ιαπωνικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Honda έπεσε έξω στις εκτιμήσεις που είχε διατυπώσει για τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου, καθώς τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 76%, με την εταιρεία να προετοιμάζεται για τον πλήρη αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών. Τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Honda σε

σύγκριση με τις μέσες εκτιμήσεις από το LSEG είναι:

Έσοδα: 5,36 τρισεκατομμύρια γιεν (47,26 δισεκατομμύρια δολάρια) έναντι 5,36 τρισεκατομμυρίων γιεν
Λειτουργικά κέρδη: 73,5 δισεκατομμύρια γιεν έναντι 275,52 δισεκατομμυρίων γιεν
 
Το τέταρτο τρίμηνο της Honda λήγει στις 31 Μαρτίου.

Για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, τα έσοδα ανήλθαν σε 21,69 τρισεκατομμύρια γιεν, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των 21,63 τρισεκατομμυρίων γιεν από την LSEG, σημειώνοντας αύξηση 6,2% σε ετήσια βάση.

Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 12,2% στα 1,21 τρισεκατομμύρια γιεν, έναντι της μέσης εκτίμησης του LSEG για 1,41 τρισεκατομμύρια γιεν.

Τα καθαρά κέρδη για ολόκληρο το έτος μειώθηκαν κατά 24,5% στα 835,84 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ενώ ο τομέας μοτοσικλετών πέτυχε ρεκόρ υψηλού όγκου πωλήσεων και λειτουργικών κερδών, ο τομέας αυτοκινήτων της Honda σημείωσε πτώση στις πωλήσεις, κυρίως στην Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία.

Ωστόσο, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν λόγω των υψηλότερων κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα στην περιοχή.

Τα αποτελέσματα της Honda έρχονται εν μέσω εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ, οι οποίες έχουν επιβάλει δασμούς 25% στις εισαγωγές ξένων αυτοκινήτων.

Τον Μάρτιο, η Honda φέρεται να αποφάσισε να παράγει το υβριδικό Civic επόμενης γενιάς στην πολιτεία της Ιντιάνα των ΗΠΑ, αντί για το Μεξικό, για να αποφύγει πιθανούς δασμούς σε ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα αυτοκινήτων της, ανέφερε το Reuters.

Σύμφωνα με την αμερικανική αγορά αυτοκινήτων Carpro,  οι ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελούσαν έξι από τις οκτώ κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες  στις ΗΠΑ σε όγκο πωλήσεων το 2024, με την Honda να βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

Στην ανακοίνωση των κερδών της, η Honda είχε υποβαθμίσει σχεδόν κάθε οικονομικό δείκτη για το τρέχον οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026, σε σύγκριση με τα τελευταία αποτελέσματα του έτους. Τα λειτουργικά κέρδη του έτους προβλέπεται να μειωθούν σχεδόν κατά 59% στα 500 δισεκατομμύρια γιεν. Τα προβλεπόμενα καθαρά κέρδη της Honda σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερη μείωση, στα 70,1%, στα 250 δισεκατομμύρια γιεν, ενώ τα έσοδα αναμένεται να μειωθούν κατά 6,4% στα 20,3 τρισεκατομμύρια γιεν.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας εξήγησε ότι ο αντίκτυπος των δασμολογικών πολιτικών παγκοσμίως θα είναι πολύ σημαντικός στις δραστηριότητές της, με τις συχνές αναθεωρήσεις να δυσχεραίνουν τη διαμόρφωση μιας προοπτικής.

«Προχωρώντας, θα αξιολογήσουμε προσεκτικά τον αντίκτυπο των τιμολογιακών πολιτικών και θα επεκτείνουμε τα μέτρα ανάκαμψης, στοχεύοντας παράλληλα σε περαιτέρω αύξηση των λειτουργικών κερδών», ανέφερε η εταιρεία στην παρουσίασή της.

Η Honda άλλαξε επίσης την πολιτική μερισμάτων της από λόγο καταβολής μερίσματος σε «μέρισμα επί των ιδίων κεφαλαίων», προβλέποντας αύξηση 2 γιεν ανά μετοχή σε 70 γιεν ανά μετοχή για το τρέχον οικονομικό έτος.

Τον Φεβρουάριο, η Honda και η ανταγωνίστριά της Nissan τερμάτισαν τις συνομιλίες για μια συγχώνευση αξίας 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα είχε δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σε όγκο πωλήσεων.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr