των πλοίων και τη βελτιστοποίηση των διαδρομών, καθώς και έρευνα για συστήματα κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου.
Η Maersk συνεργάζεται εδώ και καιρό με την Hyundai ως ναυπηγική εταιρεία για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της. Οι εταιρείες, ξεκινώντας το 2021, συνεργάστηκαν στενά για την ανάπτυξη και κατασκευή των πρώτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης. Το ναυπηγείο Mipo της HD Hyundai στη Νότια Κορέα κατασκεύασε το Laura Maersk, το πλοίο τροφοδοσίας 2.100 TEU της εταιρείας που ήταν το πρώτο που χρησιμοποίησε μεθανόλη. Παραδόθηκε το 2023 και ακολούθησε η παραγγελία 18 μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης 16.000 TEU. Το πρώτο βαφτίστηκε τον Ιανουάριο του 2024 και η εταιρεία συνέχισε την ενσωμάτωση των πλοίων στον στόλο της.
Συζητώντας τη νέα συμφωνία, ο Chung Kisun, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της HD Hyundai, δήλωσε: «Θα προωθήσουμε γρήγορα τις καλύτερες τεχνολογίες ναυπηγικής στον κόσμο με στόχο την οικοδόμηση ενός βιώσιμου δικτύου θαλάσσιας εφοδιαστικής που θα διασφαλίζει ασφάλεια, χαμηλές εκπομπές ρύπων και βέλτιστη απόδοση».
Αρχικά, οι δύο εταιρείες θα διεξάγουν μια εξάμηνη δοκιμή νέων τεχνολογιών σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk που κατασκευάστηκε από την HD Hyundai Heavy Industries. Θα δοκιμάσουν την εφαρμογή του HiNAS της Avikus, μιας προηγμένης λύσης πλοήγησης για ενεργειακά αποδοτικές λειτουργίες πλοίων, και της βελτιστοποίησης διαδρομής OCEANWISE της HD Hyundai Marine Solution στις λειτουργίες του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σκοπός αυτής της δοκιμής είναι η επικύρωση των επιπτώσεων των βελτιστοποιημένων συστημάτων πλοήγησης στην εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο Robert Maersk Uggla, Πρόεδρος της AP Moller – Maersk, χαρακτήρισε το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ της εταιρείας στις 6 Μαΐου στο Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης HD Hyundai στο Seongnam «σημαντικό ορόσημο, που ενισχύει την ισχυρή σχέση που έχουμε αναπτύξει». Είπε ότι θα ανοίξει το δρόμο για ακόμη μεγαλύτερη συνεργασία στο μέλλον.
Οι εταιρείες σχεδιάζουν επίσης να διερευνήσουν τη συνεργασία στον τομέα της μετασκευής πλοίων για την απαλλαγή από τον άνθρακα, συμπεριλαμβανομένης της βελτιστοποίησης της απόδοσης του κινητήρα, της αύξησης της χωρητικότητας φορτίου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και της μετασκευής συστημάτων πρόωσης διπλού καυσίμου. Η Maersk έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την κινεζική Zhoushan Yatai Ship Engineering and Repair Co. για την πρώτη μετατροπή ενός συμβατικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε πλοίο μεθανόλης διπλού καυσίμου.
Η Maersk και η Hyundai αναφέρουν ότι θα συνεργαστούν επίσης σε μια κοινή έρευνα για να εξετάσουν τη σκοπιμότητα του συστήματος κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου (SOFC). Οι δοκιμές συστημάτων που βασίζονται στο υδρογόνο βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, καθώς πολλές εταιρείες εξετάζουν τις κυψέλες καυσίμου ως πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στο μέλλον.
Η HD Hyundai αναφέρει ότι θα ενισχύσει επίσης την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού της, αξιοποιώντας τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες logistics της Maersk. Αυτό περιλαμβάνει την επέκταση του όγκου των θαλάσσιων μεταφορών που υποστηρίζονται από το δίκτυο Ανατολής-Δύσης της Maersk και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Maersk σε υπηρεσίες αεροπορικών μεταφορών και χερσαίων μεταφορών, καθώς και σε υποδομές αποθήκευσης. Η αρχική φάση της συνεργασίας θα επικεντρωθεί στην παροχή εξατομικευμένων λύσεων logistics για τις θυγατρικές της HD Hyundai, συμπεριλαμβανομένων των HD Hyundai XiteSolution και HD Hyundai Marine Solution, και θα επεκταθεί σταδιακά και σε άλλες θυγατρικές.