Ενδιαφέρει μεγάλως τον Ελληνισμό, όχι μόνον δια την οικουμενικότητα (Urbiet Orbi) του θεσμού αλλά κυρίως δια το πρόσωπον, που θα εκλεγεί από τον «Ιερό σύλλογον» (Sacrum Collegium) των καρδιναλίων 1,4 δισεκατομμυρίου πιστών του Καθολικού δόγματος του Χριστιανισμού ως νέου Παππά- δια το αν θα διάκειται φιλικώς πρός την Ορθοδοξίαν. Ουδόλως αμελητέα, με 250 εκατομυρια πιστούς.

Στο παρελθόν, εξελέγησαν πάπες άκρως εχθρικοί πρός την Ελληνική υπόθεσιν: Από του Πίου 12ου που αδιαφόρησε πλήρως, δια τον αφανισμόν από τους Ναζί 60.000 Ελλήνων, Ιουδαϊκής θρησκείας και συνεργάσθη με τον Ιταλό δικτάτορα Μουσολίνη, για τον αφελληνισμό των Δωδεκανησίων συμπατριωτών μας, μέχρις και προσφάτως του παραιτηθέντος πάπα Βενέδικτου, που δεν διαμαρτυρήθη για την «τζιχάντ» του Ισλαμικού κρατους και συμπαρεστάθη στην Τουρκία για την τραγωδία της Κύπρου, για την εισβολή και κατοχή του 38% του εδάφους της.

Αντιθέτως, η ανάμνηση του θανόντος ποντίφηκος Φραγκίσκου αφήνει καλές εντυπώσεις γιά τον σεβασμόπου επέδειξε στον Οικουμενικόν πατριάρχη Βαρθολομαίο. Η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία ευρίσκεται από 6 αιώνων εν αιχμαλωσία στην Κωνστανινούποληκι ήταν λάθος που δεν επετράπει στον «Πάππα των πτωχών», Φραγκίσκο, να επισκεφθεί το Άγιον Όρος (ΑΟ), όχι ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος τους Θεού - τέτοιος δεν υπάρχει επί Γης – αλλά να διαπιστώσει την συνεχίζομένη ιστορικότητα της Ορθοδοξίας, από τους ταπεινούς γέροντας στο «περιβόλι της Παναγίας». Μοναχισμόν πέραν της χιλιετηρίδος – από του 900 μ.Χ. επί αυτοκράτορος του Βυζαντίου Νικηφόρου Φωκά μέχρις σήμερον και πρώτης, μ.Χ. εκλεγμένης, ενιαυσίου δημοκρατίας, της Ιεράς Επιστασίας του Α.Ο. στο Πρωτάτο των Καρυών.

Δευτερευόντως, η εκλογή του πάππα αφορά και ενδιαφέρει τους ΄Ελληνας καθολικούς που είναι συγκεντρωμένοι κυρίως στην Σύρο και στην Αθήνα από της εποχής του Σχίσματος (1204 μ.Χ.)

Το  σημερινό, Αθηναϊκό κράτος απογοητεύει συχνά τους Χριστιανούς (Έλληνες και ξένους) με την αντικοινωνική συμπεριφορά του (νόμος περί γάμου των Ομοφύλων ,»κουκούλωμα»του εγκλήματος στα Τέμπη κ.λπ., κ.λπ.). Η προστασία του Αιγαίου πελάγους από τις βέβηλες προθέσεις των Αγαρινών αφορά όλους του ευρωπαίους που αγαπούν  την Ευρωπαϊκή πατρίδα και  συνεπώς τους καθολικούς ΄Ελληνες.

Περιμένουμε τον νέον πάπα ανεξαρτήτως εάν είναι Φιλιππινέζος ή Ευρωπαίος να συμπαρασταθεί ενεργώς στα προβλήματα των Ορθοδόξων, κυρίως της Τουρκίας, Συρίας και Αφρικής που παραμένουν άλυτα επί δεκαετίες .Ως λ.χ. το άνοιγμα της Σχολής της Χάλκης που εκβιάζει ο Ερντογάν δήθεν για την διορισμό των μουφτήδων στην Κομοτηνή, οι οποίοι όμως είναι υπάλληλοι του Ελληνικού δημοσίου από την συνθήκη της Λωζάννης.

Η ιστορία του Παππισμού έχει κακήν εμπειρία  από την επέμβαση των πολιτικών (μετάθεση του πάπα από της Ρώμης στην Αβιόν το 1305-78, διώξεις των ιερέων στην Γαλλική επανάσταση του 1789, ανασύσταση της Γαλλικής εκκλησίας από τον Ναπολέοντα αλλά κατάργηση του παπικού κράτους το 1812, της Ιεράς Συμμαχίας εναντιον του Ελληνικού αγώνος της Ανεξαρτησίας το 1821 και εν, τέλει την εγκατάσταση του Βατικανού σε περιοχή της Ρώμης  από τους Φασίστες το 1924).

Ξέρει καλά, κατά συνέπεια ο νέος πάπας ότι η ηθική και δογματική διαδασκαλία δεν έχει τόση σημασία διά το αν είναι «αλάνθαστη» αλλά ότι επηρεάζεται από τις πολιτικές σκοπιμότητες της εποχής και δεν σχετίζεται με την διδασκαλία του Χριστού, δηλ. της Αγάπης πρός τον συνάθρωπο.

-      Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν τα συμβαίνοντα εν Ρώμη τον αρξάμενο μήνα και ευχόμεθα την σύντομη επιλογή του καταλλήλου προσώπου δια τον αρχιεπισκοπικό θρόνο της Ρώμης. Περί αυτού απλώς πρόκειται.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr