Η Βουλή των Αντιπροσώπων, η οποία ελέγχεται από το Ρεπουμπλικανικό κόμμα με μία πλειοψηφία 7 βουλευτών, ακύρωσε τον πολιτειακό νόμο που προέβλεπε τη σταδιακή μείωση της πώλησης βενζινοκίνητων οχημάτων μέχρι το 2035. Ο νόμος αυτός είχε αρχικά ψηφιστεί στην παραδοσιακά Δημοκρατική Καλιφόρνια, και είχε αργότερα υιοθετηθεί από 11 ακόμα πολιτείες, μεταξύ αυτών η Νέα Υόρκη και η πόλη της Ουάσιγκτον. Συνολικά, ο νέος κανόνας θα επηρέαζε το 40% της αμερικανικής αγοράς αυτοκινήτων.
Οι πολιτειακοί νόμοι είχαν λάβει ειδικές άδειες από την προηγούμενη ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν, με τη Βουλή των Αντιπροσώπων να τις ακυρώνει. Σύμφωνα με τη διαδικασία, η ακύρωση θα πρέπει να υπερψηφιστεί και από τη Γερουσία. Εντούτοις, η ανεξάρτητη Υπηρεσία Κυβερνητικού Ελέγχου έχει γνωμοδοτήσει πως το Κογκρέσο δεν μπορεί να ακυρώσει αυτές τις άδειες με απλές πλειοψηφίες. Σε κάθε περίπτωση, είναι σχεδόν βέβαιο πως αν τελικά η ακύρωση περάσει από τη Γερουσία, η απόφαση θα καταλήξει στα δικαστήρια.
Εκτός των Ρεπουμπλικανών, οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές της ακύρωσης ήταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ως γνωστό, οι δυτικοί και ιαπωνικοί κατασκευαστές οχημάτων που έχουν πρόσβαση στην αμερικανική αγορά έχουν χάσει την παρτίδα για την ηλεκτροκίνηση, με τις κινεζικές εταιρείες να προσφέρουν φθηνότερα και πιο τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα. Αντιθέτως, οι άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες απέχουν πολύ από άποψη ανταγωνιστικότητας και καινοτομίας, πιέζοντας Ουάσιγκτον και Βρυξέλλες για συνεχή αναβολή των κλιματικών στόχων.