Οι ανεξάρτητοι διυλιστές της Κίνας, συνήθως προτιμούν το φθηνότερο ιρανικό αργό και λαμβάνουν περίπου το 90% των εξαγωγών του παραγωγού του ΟΠΕΚ, αλλά η επιβράδυνση της ποσότητας του πετρελαίου που είναι διαθέσιμο προς αγορά έχει επιβάλει αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες. Η επερχόμενη διοίκηση Τραμπ έχει επίσης οδηγήσει ορισμένους μεγάλους μεταποιητές να απομακρυνθούν από το αργό της Τεχεράνης λόγω της έκθεσής τους στις τραπεζικές συναλλαγές των ΗΠΑ, σύμφωνα με την Energy Aspects.
Οι έμποροι και οι ναυλωτές αποδίδουν τη σπανιότητα της ιρανικής προσφοράς στη διεύρυνση των αμερικανικών κυρώσεων τον Οκτώβριο, ώστε να συμπεριληφθούν περισσότερα δεξαμενόπλοια του σκοτεινού στόλου που εκτελούν το εμπόριο Ιράν-Κίνας. Η κίνηση αυτή περιόρισε τον αριθμό των πλοίων που είναι διαθέσιμα για μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, περιορίζοντας την προσφορά και οδηγώντας τις τιμές υψηλότερα.
Οι ροές ιρανικού πετρελαίου προς την Κίνα έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 10% αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την Kpler. Εν τω μεταξύ, ο όγκος του δυτικοαφρικανικού αργού βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο σε μηνιαία βάση εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια, εν μέρει λόγω της εκτίναξης των τιμών του ιρανικού πετρελαίου, έγραψε σε έκθεσή της η Sentosa Shipbrokers.
Η κίνηση του Πεκίνου να εκδώσει περισσότερες ποσοστώσεις εισαγωγής σε τέτοιους εισαγωγείς έχει επίσης ωθήσει την αγοραστική δραστηριότητα, δήλωσαν οι έμποροι. Τα διυλιστήρια κλήθηκαν να υποβάλουν αιτήσεις για την αγορά περισσότερου αργού πριν από μερικούς μήνες και τους δόθηκαν προφορικές εγκρίσεις αυτή την εβδομάδα, αλλά ορισμένοι άρχισαν να αγοράζουν πριν από την επιβεβαίωση, πρόσθεσαν.
Τα διυλιστήρια στην επαρχία Shandong ζήτησαν συλλογικά να τους διατεθούν περίπου 3,8 εκατομμύρια τόνοι ή 28,5 εκατομμύρια βαρέλια, η οποία θα ισχύει μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τους εμπόρους.
Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δεν απάντησε σε ερώτηση για να σχολιάσει το θέμα.
Η αρχική συσσώρευση πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή προκλήθηκε από την έντονη εμπορική δραστηριότητα σε συμβόλαια που συνδέονται με την αγορά του Ντουμπάι τους τελευταίους μήνες. Αυτό οδήγησε στην παράδοση φορτίων που τελικά δεν καταναλώθηκαν και έπρεπε να βρουν αγοραστές σε μεταγενέστερη ημερομηνία, δήλωσαν οι έμποροι.
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει ήδη αναστατώσει την αγορά με την απειλή δασμών στην Κίνα, τον Καναδά και το Μεξικό και οι επενδυτές παρακολουθούν για να δουν πώς η κυβέρνησή του θα προσεγγίσει το Ιράν. Οι κυρώσεις σε βάρος του παραγωγού του ΟΠΕΚ αναμένεται να ενταθούν, σύμφωνα με την Energy Aspects.
Οι βασικές ανησυχίες περιλαμβάνουν την πιθανότητα να επιβληθούν κυρώσεις στα δεξαμενόπλοια του σκοτεινού στόλου καθ' οδόν προς τον προορισμό τους, μια κίνηση που θα τρομάξει τα λιμάνια που περιμένουν να υποδεχθούν τα πλοία και θα οδηγήσει σε εγκλωβισμό φορτίων στη θάλασσα. Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στα ανοικτά της Μαλαισίας μπορεί επίσης να αντιμετωπίσουν περισσότερο έλεγχο, μια διαδικασία που χρησιμοποιείται για την απόκρυψη της προέλευσης των ιρανικών φορτίων με την επανασήμανσή τους ως μαλαισιανό πετρέλαιο.