Από τα 41 πλοία που παραδόθηκαν σε φορείς εκμετάλλευσης LNG το 2023, η Νότια Κορέα κατασκεύασε 31. Η Κίνα κατασκεύασε οκτώ. και η Ιαπωνία μόλις ένα. Αναλυτικότερα, από τις κορεατικές εταιρείες, η Hyundai κατασκεύασε 22 πλοία, η Hanwa Ocean τρία πλοία και η Samsung ένα. Οι κινεζικές εταιρείες HudongZhonghua κατασκεύασαν έξι πλοία μεταφοράς LNG, ενώ οι Huangpu Wenchong και Nantong CIMC SOE κατασκεύασαν ένα πλοίο η καθεμία.
Η μέση χωρητικότητα των πλοίων που παραδόθηκαν πέρυσι υπολογίζεται σε περίπου 170.255 κυβικά μέτρα.
Πέρυσι, ο αριθμός των πλοίων που τέθηκαν εκτός λειτουργίας για διάφορους λόγους ήταν συνολικά επτά, ενώ επτά διαλύθηκαν.
Αυξάνεται η παγκόσμια επιχειρησιακή χωρητικότητα φορτίων LNG
Η παγκόσμια χωρητικότητα φορτίων LNG αυξήθηκε στα 114 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, αν και η επιχειρησιακή χωρητικότητα, με βάση τον αριθμό των πλοίων σε ενεργό υπηρεσία, έφτασε τα 113 εκατομμύρια κυβικά μέτρα. Το 2023 παραγγέλθηκαν 66 νέα πλοία, ανεβάζοντας τις συνολικές παραγγελίες σε 341 με χωρητικότητα που υπολογίζεται στα 58 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.
78 νέες παραγγελίες πλοίων LNG στο πρώτο πεντάμηνο
Σύμφωνα με τον ιστότοπο VesselsValue, που συγκεντρώνει στοιχεία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, παραγγέλθηκαν 78 πλοία τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, το καθένα με μέση τιμή 269 εκατομμύρια δολάρια και χωρητικότητα 174.000 κυβικά μέτρα.
Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 και οι επιθέσεις των Χούτι σε εμπορικά πλοία στη Διώρυγα του Σουέζ, όπου διεξάγεται το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, ήταν δύο παράγοντες που επηρέασαν την αύξηση των τιμών των πλοίων LNG.
Η τιμή των νεότευκτων πλοίων LNG, η οποία κυμαίνονταν μεταξύ 180 και 190 εκατομμυρίων δολαρίων πριν από τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, σημείωσε σημαντική αύξηση πέρυσι μεταξύ 250 και 257 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι τιμές τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους παρουσίασαν περαιτέρω αυξήσεις τιμών, φτάνοντας τα 260 με 270 εκατομμύρια δολάρια.