Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά θα προχωρήσει το 2ο FSRU στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τα όσα προανήγγειλε ο κ. Γιώργος Κοπανάκης τεχνικός διευθυντής της Gastrade. Όπως ανάφερε ο ίδιος, μιλώντας προ ημερών από το βήμα του Forum East Macedonia & Thrace Forum ΙΙ, η εταιρεία διαθέτει την άδεια εγκατάστασης καθώς και την τεχνογνωσία έχοντας ήδη ολοκληρώσει την κατασκευή του πρώτου FSRU στην περιοχή. Σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε, για το FSRU Θράκης (δηλαδή το δίδυμο έργο του FSRU Αλεξανδρούπολης) «έχουμε την άδεια εγκατάστασης εδώ και μήνες, έχουμε την τεχνογνωσία να το κάνουμε πιο γρήγορα και 

πιο αποτελεσματικά», σημείωσε προσθέτοντας ότι μόλις  «κλειδώσει» και το  εμπορικό κομμάτι το έργο θα ξεκινήσει άμεσα.  

Όσο για το FSRU Αλεξανδρούπολης, επιβεβαίωσε ότι η εμπορική λειτουργία του θα  ξεκινήσει τον Απρίλιο, τονίζοντας ότι προβλέπεται να λειτουργήσει για τα επόμενα 30 χρόνια. «Μπορούμε να παίξουμε κρίσιμο ρόλο στην περιοχή», ανέφερε.  

Ολοκλήρωση διαβούλευση για τον σταθμό Αμφιτρίτης

Παράλληλα, η ΡΑΑΕΥ ολοκλήρωσε τη διαβούλευση επί της εισήγησης του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) για τη ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας του ΕΣΜΦΑ έως τη θέση σε λειτουργία των νέων Σημείων του ΕΣΜΦΑ «Αμφιτρίτη» (δηλαδή του σημείου σύνδεσης με τον Τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης) και «Κομοτηνή» (σημείο διασύνδεση με IGB),  Να σημειωθεί ότι το FSRU συνδέεται με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 24 χλμ. ο οποίος   προσαιγιαλώνεται στην περιοχή της ακτογραμμής Απαλού και συνεχίζει υπόγεια για άλλα  4 χιλιόμετρα για να συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στην περιοχή της Αμφιτρίτης σε νέο Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό που λειτουργεί ο ΔΕΣΦΑ.

Σύμφωνα με επιστολή του κ. Παναγιώτη Κανελλόπουλου από τη «Μυτιληναίος» στο πλαίσιο της διαβούλευσης, γίνεται αναφορά στις δοκιμές καλής λειτουργίας. Γίνεται κατανοητή η ανάγκη για τους βραχυπρόθεσμους  υψηλούς ωριαίους ρυθμούς στην Αμφιτρίτη και τους πιθανούς περιορισμούς της ημερήσιας ποσότητας φυσικού αρίου που παραδίδεται φυσικά στα σημεία εισόδου Σιδηροκάστρου και Νέας Μεσημβρίας.   Οι εμπλεκόμενοι Διαχειριστές των σημείων που δύνανται να διακοπούν, θα πρέπει να εξαντλήσουν τα διαθέσιμα μέσα, Operating Balancing Account, όπως και να να προχωρήσουν σε επιπλέων τυχόν κατ΄ εξαίρεση τροποποιήσεις αυτών, ώστε να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα και βαρύτητα των ενδεχόμενων διακοπών», σημειώνεται στην επιστολή.

Παρόλα αυτά, για να είναι οι χρήστες προετοιμασμένοι για αυτά τα σενάρια, σύμφωνα με τη «Μυτιληναίος» «θα πρέπει μαζί με την απόφαση έγκρισης της εισήγησης, να ανακοινωθεί και ένα ενδεικτικό πρόγραμμα των ημερών που ενδέχεται να πραγματοποιηθεί ο περιορισμός». Επισημαίνεται δε, ότι το πρόγραμμα θα πρέπει να επικαιροποιείται άμεσα, σε περίπτωση διαφοροποίησής του. Σε περίπτωση απουσίας αυτής της πληροφορίας, «οι χρήστες δεν θα μπορούν να προγραμματίσουν σωστά τις απολήψεις τους και ενδέχεται να υποστούν ζημίες από απρόσμενες διακοπές».

Επίσης, γίνεται ειδική αναφορά για την εφαρμογή της ενδιάμεσης λύσης. «Η προμήθεια φυσικού αερίου χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, αποκλειστικά από έναν και μόνο προμηθευτή, ο οποίος δε, έχει ορισθεί κατ΄ εξαίρεση και όχι επιλεγεί, ως ο μόνος χρήστης μεταφοράς του σημείου σύνδεσης, είναι ενάντια στη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού και δεν συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση του κόστους για την αγορά φυσικού αερίου».

Η Μυτιληναίος προτείνει η προμήθεια φυσικού αερίου να αποσυνδεθεί από τον/τους χρήστες μεταφοράς και να γίνει μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, με αντικείμενο την παράδοση της ποσότητας από οποιοδήποτε σημείο εισόδου του ΕΣΜΦΑ έτσι ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι χρήστες που δραστηριοποιούνται στα σημεία εισόδου. Διαφορετικά κρίνεται απαραίτητο η προμήθεια φυσικού αερίου να γίνει στη βάση των συνθηκών αγοράς που επικρατούν τη δεδομένη χρονική στιγμή, με διαφανή και αδιάβλητο τρόπο.