Η προσωρινή διακοπή των αποστολών αργού πετρελαίου Sokol της Ρωσίας από το νησί Σαχαλίν στην ακτή του Ειρηνικού αντισταθμίστηκε από την αύξηση των ροών ESPO από το κοντινό Κοζμίνο, ανεβάζοντας τις εξαγωγές τεσσάρων εβδομάδων στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσάρων μηνών.  Tο άλμα σε αυτό το λιγότερο ευμετάβλητο μέτρο των συνολικών εξαγωγών ενισχύθηκε, καθώς η βουτιά που παρατηρήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου - λόγω μιας καταιγίδας που έκλεισε το Κοζμίνο και διαταραχών, συμπεριλαμβανομένης μιας επίθεσης drone στον τερματικό σταθμό Ust-Luga της Βαλτικής - τελικά δεν επηρέασε τον υπολογισμό.

Αυτή η αποκλιμάκωση είδε τον μέσο όρο των αποστολών τεσσάρων εβδομάδων να ανεβαίνει στο υψηλότερο επίπεδο από την εβδομάδα που έληξε στις 5 Νοεμβρίου, υπερβαίνοντας την εκτίμηση του Bloomberg για τον δεσμευμένο εξαγωγικό στόχο της Μόσχας κατά περίπου 190.000 βαρέλια ημερησίως. Οι εβδομαδιαίες ροές κατά τις επτά ημέρες έως τις 22 Φεβρουαρίου αυξήθηκαν κατά περίπου 365.000 βαρέλια ημερησίως σε 3,5 εκατομμύρια, περίπου 215.000 βαρέλια ημερησίως πάνω από τον στόχο.

Η προσωρινή απουσία φορτίων Sokol οφείλεται στην έλλειψη δεξαμενόπλοιων που απαιτούνται για τη μεταφορά της ποιότητας από τον τερματικό σταθμό εξαγωγής De Kastri εν μέσω προβλημάτων με τις παραδόσεις σε ινδικά διυλιστήρια. Η Μόσχα παλεύει από τον Δεκέμβριο να μεταφέρει το Sokol στην Ινδία, την κύρια αγορά για την παραγωγή του έργου Sakhalin 1, με τα διυλιστήρια της ασιατικής χώρας να είναι επιφυλακτικά απέναντι στις κυρώσεις των ΗΠΑ και να διαμαρτύρονται ότι οι προμήθειες είναι πολύ ακριβές.

Ενώ τρία φορτία της Sokol παραδόθηκαν στην Ινδία αυτόν τον μήνα και αρκετά άλλα έχουν εκτραπεί στην Κίνα, τουλάχιστον 14 ακόμη φορτία - συνολικής αξίας περίπου 10 εκατομμυρίων βαρελιών - εξακολουθούν να βρίσκονται σε πλοία. Και τα επτά από τα εξειδικευμένα πλοία που μεταφέρουν την ποιότητα από τον τερματικό σταθμό εξαγωγών είχαν φορτία πάνω τους την περασμένη εβδομάδα, με αποτέλεσμα κανένα να μην είναι διαθέσιμο για να αναλάβει νέα φορτία. Το πρώτο πλοίο που εκφορτώθηκε στην Κίνα την περασμένη εβδομάδα επέστρεψε στο Ντε Καστρί, όπου άρχισε να φορτώνει νέο φορτίο το πρωί της Τρίτης- δύο ακόμη αναμένεται να φτάσουν στον τερματικό σταθμό στα τέλη της εβδομάδας.

Η δυνατότητα της Ρωσίας να μεταφέρει το αργό της μπορεί να παρεμποδιστεί περαιτέρω μετά την επιβολή κυρώσεων από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ σε 14 δεξαμενόπλοια που ανήκουν στη Sovcomflot, τη ρωσική κρατική εταιρεία δεξαμενόπλοιων. Οι προηγούμενες κυρώσεις ανάγκασαν ένα κομμάτι του τεράστιου στόλου δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να παραδώσει το αργό της πετρέλαιο να σταματήσει.

Εν τω μεταξύ, ο διαχειριστής πετρελαιαγωγών της Ρωσίας Transneft σχεδιάζει να κατασκευάσει τρεις πρόσθετες δεξαμενές αποθήκευσης στο Κοζμίνο στο πλαίσιο των σχεδίων για την ενίσχυση των αποστολών ESPO, εκτρέποντας ενδεχομένως περισσότερο αργό από τα δυτικά λιμάνια της χώρας.

Η ακαθάριστη αξία των εξαγωγών αργού πετρελαίου της Ρωσίας ανέκαμψε σε υψηλό τριών εβδομάδων, ανερχόμενη σε 1,73 δισ. δολάρια τις επτά ημέρες έως τις 25 Φεβρουαρίου από 1,55 δισ. δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα. Παράλληλα, ο μέσος όρος των εσόδων τεσσάρων εβδομάδων συνέχισε να αυξάνεται, κατά 115 εκατ. δολάρια σε 1,7 δισ. δολάρια την εβδομάδα.

Οι θαλάσσιες ροές αργού της Ρωσίας κατά τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 25 Φεβρουαρίου αυξήθηκαν κατά περίπου 200.000 βαρέλια ημερησίως σε 3,48 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως. Οι αποστολές ήταν περίπου 110.000 βαρέλια ημερησίως κάτω από τον μέσο όρο που παρατηρήθηκε τον Μάιο και τον Ιούνιο ή περίπου 190.000 βαρέλια ημερησίως πάνω από τον στόχο της Ρωσίας για το πρώτο τρίμηνο.

Σε όλα τα παραπάνω στοιχεία δεν περιλαμβάνονται τα φορτία που προσδιορίζονται ως βαθμού KEBCO του Καζακστάν. Πρόκειται για φορτία που πραγματοποιούνται από την KazTransoil JSC, τα οποία διέρχονται από τη Ρωσία για εξαγωγή μέσω του λιμανιού της Μαύρης Θάλασσας Novorossiysk και του Ust-Luga της Βαλτικής και δεν υπόκεινται σε κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε ανώτατο όριο τιμών.

Τα βαρέλια από το Καζακστάν αναμειγνύονται με αργό ρωσικής προέλευσης για τη δημιουργία μιας ομοιόμορφης ποιότητας εξαγωγής. Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το Καζακστάν έχει μετονομάσει τα φορτία του για να τα διακρίνει από εκείνα που αποστέλλονται από ρωσικές εταιρείες.