ΡΑΑΕΥ: Νέο Ψηφιακό Εργαλείο για τη Σύγκριση των Τιμολογίων από τον Καταναλωτή

ΡΑΑΕΥ: Νέο Ψηφιακό Εργαλείο για τη Σύγκριση των Τιμολογίων από τον Καταναλωτή
Του Χρήστου Κοντογεώργη
Πεμ, 22 Φεβρουαρίου 2024 - 08:00

Ένα νέο ψηφιακό εργαλείο θα αξιοποιήσει η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) προκειμένου να στηρίξει τους καταναλωτές στην αναζήτηση των φθηνότερων για εκείνους τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας. Στις 4 Μαρτίου αναμένεται ότι θα τεθεί και πάλι σε λειτουργία το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών της ΡΑΑΕΥ (https://energycost.gr/), το οποίο θα εμπλουτίζεται διαρκώς με τα νέα προϊόντα του λιανεμπορίου ρεύματος

δηλαδή με όλα τα πολύχρωμα τιμολόγια. Μέσω της συγκεκριμένης ψηφιακής πλατφόρμας ο καταναλωτής θα μπορεί να προχωρά σε  σύγκριση των τιμολογίων όλων των προμηθευτών και όλων των χρωμάτων εισάγοντας στοιχεία που αφορούν στη δική του κατανάλωση, ώστε να καταλήγει στην επιλογή της πιο συμφέρουσας για εκείνον πρότασης.

Παράλληλα,  η ΡΑΑΕΥ εξετάζει τη δυνατότητα σε επόμενη φάση να μπορεί ο καταναλωτής μέσω της ιστοσελίδας της να μπορεί να αλλάζει και προμηθευτή, αν και παρόμοια άσκηση εκτελεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.  

Εκτός από το εργαλείο της σύγκρισης των τιμολογίων, εντός του Απριλίου, η ΡΑΑΕΥ θα θέσει σε λειτουργία ένα ακόμη ψηφιακό εργαλείο το οποίο θα αφορά τη σύγκριση των τιμολογίων της ηλεκτροκίνησης (https://chargingcost.rae.gr). Έως σήμερα έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν ανά τη χώρα περίπου 10.000 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων και ο στόχος είναι το 2030 να έχουν φθάσει τις 500.000. Η σύγκριση των τιμολογίων που χρεώνουν οι προμηθευτές για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται σταδιακά όλο και πιο αναγκαία και η ΡΑΑΕΥ προετοιμάζεται προκειμένου να μπορεί να προσφέρει τη συγκεκριμένη υπηρεσία και μέσω των έξυπνων κινητών τηλεφώνων.

Το  τρίτο εργαλείο της ΡΑΑΕΥ απευθύνεται στην αγορά και θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιούνιο. Είναι η πλατφόρμα whistleblowing, μέσω της οποίας η Αρχή θα δέχεται ανώνυμες καταγγελίες από πολίτες για δυσλειτουργίες και άλλα τυχόν προβλήματα που εντοπίζονται στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Έτσι ο Ρυθμιστής της ενεργειακής αγοράς θα μπορεί να αντλεί περισσότερες πληροφορίες για το πώς λειτουργεί στην πράξη η αγορά και   να παρεμβαίνει ρυθμιστικά ή και κατασταλτικά.

Η ειδική   πλατφόρμα  energy-whistleblowing.gr  αποτελεί το ένα από τα 9 ψηφιακά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένου και του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, που αναπτύσσει η Αρχή, στο πλαίσιο του «Εικονικού Τόπου για τον Καταναλωτή», αντίστοιχο του οποίου δεν παρέχει καμία ρυθμιστική αρχή χώρας του ΟΟΣΑ. Δεν είναι τυχαίο ότι, η ΡΑΑΕΥ θα διεκδικήσει διεθνές βραβείο από τον ΟΟΣΑ ενώ ήδη έχει κατατεθεί αίτηση για εγγραφή στο Αποθετήριο Καινοτομίας Δημόσιου Τομέα.

Πάντως, στην υφιστάμενη  πλατφόρμα, στην οποία η Αρχή δέχεται αιτήματα και παράπονα από καταναλωτές για τις αγορές ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου το 2023 δέχθηκε συνολικά  6.075 παράπονα από 12.294 το 2022, η οποία ωστόσο ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά λόγω της ενεργειακής κρίσης και της εκτόξευσης των τιμών.