Ο φόβος της Ευρώπης για μαζική επιστροφή της Κίνας στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου προκειμένου να αναζητήσει τα φορτία που χρειάζεται ενόψει του ερχόμενου χειμώνα, γίνεται πραγματικότητα. Η βουλιμία του ασιατικού κολοσσού για περισσότερες ενεργειακές πρώτες ύλες αναμένεται να διαταράξει ενδεχομένως την εύθραυστη ισορροπία στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου, την ώρα που η Ευρώπη έχει επιτύχει τον στόχο της για την αποθήκευση του καυσίμου, πολύ νωρίτερα από την προθεσμία της 1ης Νοεμβρίου. 

 

Μετά την πτώση- ρεκόρ της κινεζικής ζήτησης φυσικού αερίου και των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου, πέρυσι, εξαιτίας των απαγορεύσεων στην μετακίνηση των Κινέζων πολιτών, λόγω Covid, η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας αυξάνεται σταθερά από την αρχή του χρόνου, σε σύγκριση με το 2022, αν και εξακολουθεί να παραμένει χαμηλότερη από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν έως το 2021.

Οι απαγορεύσεις μετακινήσεων και η βραδύτερη οικονομική ανάπτυξη οδήγησαν πέρυσι στην πρώτη ετήσια πτώση της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην Κίνα από το 1990, ενώ οι εισαγωγές LNG της Κίνας υποχώρησαν κατά 20%, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης και των υψηλών spot τιμών LNG.

Φέτος, η κινεζική ζήτηση φυσικού αερίου έχει αυξηθεί κατά 5% σε ετήσια βάση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, χάρη στην υψηλότερη ζήτηση στον τομέα της ενέργειας και της βιομηχανίας. 

Τους τελευταίους μήνες, η Κίνα έχει υπογράψει πολλές μακροπρόθεσμες συμφωνίες προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταξύ άλλων με τους κορυφαίους εξαγωγείς, τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Κατάρ. Αλλά η Κίνα επιστρέφει επίσης και στην αγορά spot, με έναν τεράστιο διαγωνισμό για φορτία που θα παραδοθούν αργότερα φέτος και καθ' όλη τη διάρκεια του 2024.

Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από την Κίνα και άλλους Ασιάτες αγοραστές θα μπορούσε να αφήσει την Ευρώπη σε ακόμη πιο ευάλωτη θέση όσον αφορά στον εφοδιασμό για τον χειμώνα 2023-2024, και να επιφέρει αυξημένες τιμές για τους καταναλωτές.

Η Sinopec, μέσω του εμπορικού της βραχίονα Unipec, ξεκίνησε πρόσφατα διαγωνιστικές διαδικασίες για την αγορά 25 φορτίων LNG, μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Δεκεμβρίου 2024, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters.

Επίσης, η κινεζική παραγωγή φυσικού αερίου αυξάνεται, όπως και η προσφορά μέσω αγωγών από την Ρωσία. Όμως, οι καθαρές εισαγωγές LNG στην Κίνα το πρώτο εξάμηνο του 2023 αυξήθηκαν, κατά 6% σε ετήσια βάση.