Αμαρτίες και Αυξήσεις

 

Τις σημαντικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης δικτύου φυσικού αερίου, οι οποίες φτάνουν το 18%, επιχείρησε να δικαιολογήσει η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ μιλώντας την περασμένη Πέμπτη σε δημοσιογράφους. Επιχειρώντας να ρίξουν τους τόνους, απέδωσαν το γεγονός σε αμαρτίες του παρελθόντος για τον προσδιορισμό των χρεώσεων, τα οποία όμως τελικά επωμίζονται οι καταναλωτές. Αν και η διευθύνουσα σύμβουλος κυρία Μαρία Ρίτα Γκάλι υποστήριξε ότι η ταρίφα έχει μηδαμινή συμμετοχή στον τελικό λογαριασμό

energia.gr
Πεμ, 20 Ιουλίου 2023 - 11:41

ενός νοικοκυριού ή μιας βιομηχανίας. Η μέση ταρίφα από τα 1,78 ευρώ ανά μεγαβατώρα το 2022 αυξήθηκε στα 2,10 ευρώ ανά μεγαβατώρα το 2023. Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΔΕΣΦΑ, από το 2024 οι ταρίφες θα έχουν πτωτική τροχιά, παρά τον διπλασιασμό των επενδύσεων του Διαχειριστή.

Κρίση

Παράλληλα, βαθαίνει η κρίση στις σχέσεις ΔΕΣΦΑ – Motor Oil. Ο αγωγός φυσικού αερίου Πάτημα – Λιβαδειά μήκους 100 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, έργο που περιλαμβάνεται στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023 – 2032 του Διαχειριστή, σύμφωνα με την κυρία Γκάλι θα προχωρήσει εφόσον η θυγατρική «Διώρυγα Gas» της Motοr Oil λάβει την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή του νέου  πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στους Αγίους Θεοδώρους.

Είναι αξιοσημείωτο ότι από τον περασμένο Μάρτιο η Motοr Oil είχε τοποθετηθεί σχετικά με την καθυστέρηση κατασκευής του αγωγού που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2027, ενώ το FSRU θα είναι έτοιμο από το 2025.

Επιπλέον, είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά της για το αυξημένο προϋπολογισμό για την κατασκευή του μετρητικού και ρυθμιστικού σταθμού ζητώντας να αναλάβει την κατασκευή του με μειωμένο κόστος, με τον ΔΕΣΦΑ να απαντά ότι είναι ελεύθερη να συμμετάσχει στον σχετικό διαγωνισμό με καλύτερη προσφορά και χρονοδιάγραμμα. Και το σίριαλ συνεχίζεται…

Διαβάστε ακόμα