Την είσοδό του στον κλάδο του «πράσινου» υδρογόνου σχεδιάζει ο Όμιλος Κοπελούζου, με μια επένδυση  στην περιοχή της Θεσσαλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη ο όμιλος αναπτύσσει τρία πάρκα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) - δύο φωτοβολταϊκά και ένα αιολικό πάρκο - στην περιοχή της Μαγνησίας, συνολικής ισχύος περίπου 50 MW

με την προοπτική να χρησιμοποιήσει την «πράσινη» ενέργεια για την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου σε μονάδα ηλεκτρόλυσης των 10 MW, η οποία πρόκειται να κατασκευαστεί στο ίδιο σημείο. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη λειτουργία της νέας μονάδας εντός της επόμενης τριετίας. Στον τομέα του υδρογόνου εισέρχονται και τα  μεγάλα διυλιστήρια της Motor Oil και της Helleniq Energy ενώ στη νέα αγορά μπαίνει δυναμικά και η ΔΕΗ, μέσω της Hellenic Hydrogen που έχει συστήσει μαζί με τον όμιλο της Motor Oil. Μάλιστα, η Hellenic Hydrogen σχεδιάζει το  North project 1,  το οποίο αφορά στην κατασκευή μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης των 100 ΜW στη Δυτική Μακεδονία, σε μια περιοχή που βρίσκεται σε εγγύτητα με το δίκτυο του ΑΔΜΗΕ,  με το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου  καθώς και με τον αγωγό TAP.  Για το project η  εταιρεία έχει υποβάλλει αίτημα χρηματοδότησης στο Ιnnovation fund από την περασμένη άνοιξη και αναμένει νεότερα εντός του καλοκαιριού.

Η Motor Oil  υλοποιεί και το πρόγραμμα Blue Med που στοχεύει στη δημιουργία ενός κόμβου ενέργειας χαμηλών ρύπων στην Ανατολική Μεσόγειο. Το έργο  χωροθετείται στις εγκαταστάσεις του ομίλου στη Κόρινθο.  Ειδικότερα, τον επόμενο χρόνο εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει σταθμός εφοδιασμού υδρογόνου, θα ακολουθήσει η εγκατάσταση πρατηρίων εφοδιασμού με υδρογόνο, με τον σταθμό ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή υδρογόνου να αναμένεται το 2026.  Η  επένδυση των 320 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει δύο έργα παραγωγής πράσινου υδρογόνου (60.000 τόνων ανά έτος), το οποίο,  θα διακινείται μέσω αγωγών στην τοπική βιομηχανία, θα εγχέεται στο σύστημα του ΔΕΣΦΑ  και τέλος θα μετατρέπεται   σε εναλλακτικά καύσιμα. Μάλιστα, ήδη το τελευταίο διάστημα Motor Oil   και ΔΕΣΦΑ  βρίσκονται σε συζητήσεις για το ποια είναι η βέλτιστη λύση για την έκχυση του υδρογόνου που θα παράγεται στους αγωγούς του εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου.  Το έργο περιλαμβάνει  επτά σχήματα συγχρηματοδότησης και συμμετέχουν 26 εταίροι και πέντε χώρες.

Οσο για τη HELLENiQ ENERGY,  προετοιμάζει για το διυλιστήριο της Ελευσίνας μια μικρή μονάδα ηλεκτρόλυσης 10 MW. Παράλληλα, η εταιρεία αξιολογεί  επένδυση σε τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) για το διυλιστήριο της  Ελευσίνας, με στόχο την παραγωγή «μπλε» υδρογόνου. Για τη συγκεκριμένη επένδυση έχει υποβληθεί και αίτημα χρηματοδότησης στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Καινοτομίας.

Η ADVENT Technology ωριμάζει   στη  Δυτική Μακεδονία το έργο της «Green HiPo», ένα από τα  μεγαλύτερα IPCEI projects. Προσφάτως εξασφάλισε και την έκταση στην Κοζάνη όπου θα εγκατασταθεί το έργο. Η συνολική χρηματοδότηση που θα λάβει η ADVENT θα ανέλθει σε 782,1 εκατ. ευρώ και θα διατεθεί σε περίοδο έξι ετών.   

Όσο για το Crete-Aegean Hydrogen Valley – CRAVE H2 στην Κρήτη (αναπτύσσεται από κοινοπραξία φορέων και εταιρειών με επικεφαλής τη Eunice), το πράσινο υδρογόνο θα παράγεται με χρήση αποκλειστικά Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας  και σε πρώτη φάση η ενέργεια που θα απαιτείται να παράγεται από  φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 3 MW.  Επίσης, το έργο  “H2CAT TANKS” της B&T Composites, ένα project  8 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή καινοτόμων δεξαμενών υψηλής πίεσης από σύνθετα υλικά και ίνες άνθρακα για την αποθήκευση υδρογόνου, κυρίως στον τομέα των μεταφορών όπως σε τραίνα, φορτηγά και πολύ σύντομα και στα αεροπλάνα. Μάλιστα,  η εταιρεία φαίνεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με την Airbus για την ανάπτυξη ειδικών δεξαμενών.