Δεν «στερεύει» μόνο ο NordStream 1 από αέριο, σπέρνοντας πανικό στο Βερολίνο, έρχεται (είναι εδώ δηλαδή) και η κλιματική αλλαγή και η ξηρασία να επιδεινώσουν περισσότερο την κατάσταση, μειώνοντας την στάθμη του νερού στα ευρωπαϊκά ποτάμια και (μαζί) και στο Ρήνο, περιορίζοντας τις μεταφορές και τις εναλλακτικές της γερμανικής κυβέρνησης για προμήθεια άλλων καυσίμων που θα χρειαστεί για την παραγωγή ενέργειας

Σε έγγραφο που ήρθε σε γνώση του πρακτορείου Reuters γίνεται αναφορά για ανησυχία του Βερολίνου για προβλήματα σχετικά με την προμήθεια άνθρακα για τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής το φθινόπωρο και το χειμώνα λόγω της χαμηλής στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο αλλά και της προμήθειας πετρελαίου στα ανατολικά της χώρας. 

Η ''ατμομηχανή'' της Ευρώπης προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από τη ρωσική ενέργεια. Ωστόσο, η χαμηλή σταθμη του νερού στον ποταμό Ρήνο έχουν διαταράξει την εφοδιαστική αλυσίδα και έχουν ενισχύει τον πονοκέφαλο της Γερμανίας, καθώς η βιομηχανία χρησιμοποιεί προσωρινά περισσότερο άνθρακα και πετρέλαιο λόγω της απότομης πτώσης των ρωσικών εισαγωγών ενέργειας.

"Λόγω της πολύ μειωμένης εγχώριας ναυσιπλοΐας, τα συσσωρευμένα αποθέματα άνθρακα θα μπορούσαν να μειωθούν γρήγορα", αναφέρεται σε έγγραφο με τίτλο "Αξιολόγηση του ενεργειακού εφοδιασμού", αναφέρεται στο λεγγραφο το οποίο συντάχθηκε από το υπουργείο Οικονομίας 

"Πρόσθετες αποθήκες που έχουν προμηθετεί και συνεχίζουν να προμηθεύονται στη νότια Γερμανία πιθανότατα δεν θα γεμίσουν μέχρι το χειμώνα", ανέφερε το έγγραφο.

Το έγγραφο επικαλείται τη χαμηλή στάθμη των υδάτων του Ρήνου, η οποία έχει μειώσει τον όγκο του άνθρακα που μπορεί να μεταφερθεί με φορτηγίδες.

Σημαντική βελτίωση δεν αναμένεται, ανέφερε ακόμη το έγγραφο, και το υπερφορτωμένο σιδηροδρομικό σύστημα προσφέρει μικρή ανακούφιση.

Χθες Τετάρτη, το υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας ενέκρινε νομοθεσία για την προτεραιότητα της μεταφοράς ενέργειας σε μέρος των σιδηροδρομικών δικτύων της χώρας.

Ήδη η Gazprom έχει μειώσει τις ροές φυσικού αερίου προς τη Γερμανία μέσω του αγωγού Nord Stream 1 στο 20% της δυναμικότητας, επικαλούμενη τεχνικά προβλήματα, ενώ θα σταματήσει εντελώς για τρεις ημέρες για λόγους συντήρησης στις 31 Αυγούστου. 

Επίσης το έγγραφο αναφέρει ότι πιθανότατα να υπάρξει πρόβλημα στον εφοδιασμό με πετρέλαιο στις βορειοανατολικές περιοχές.

Τα διυλιστήρια Schwedt και Leuna θα στερηθούν το πετρέλαιο από τους ρωσικούς αγωγούς από το τέλος του έτους λόγω του εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό πετρέλαιο και αυτό θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, ανέφερε το έγγραφο.

Τόσο το διυλιστήριο Leuna όσο και το Schwedt θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με δυναμικότητα 75%, αναφέρει το έγγραφο.

Το Schwedt προμηθεύει μεγάλα τμήματα της ανατολικής Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου του Βερολίνου. Οι προσπάθειες για τον εφοδιασμό της περιοχής αυτής με προμήθειες από τις δυτικές περιοχές θα μπορούσαν επίσης να αντιμετωπίσουν προβλήματα μεταφοράς λόγω σιδηροδρομικών συμφορήσεων, ανέφερε το έγγραφο.

"Η υψηλή ζήτηση και η περιορισμένη μεταφορική ικανότητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές οδηγούν σε μια δύσκολη κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα του πετρελαίου. Ορισμένες προμήθειες από τα διυλιστήρια δεν μπορούν να μετακινηθούν", αναφέρεται στο έγγραφο.