Καθώς οι Έλληνες καταναλωτές και τα πρατήρια υγρών καυσίμων αναμένουν ανάσα από το νέο κύκλο επιδοτήσεων της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης, οι τιμές εξακολουθούν να παραμένουν σε απαγορευτικά επίπεδα για την πλειονότητα των οδηγών. Είναι χαρακτηριστικό  πως παρά τη μικρή πτώση τους, σήμερα, οι τιμές χονδρικής διυλιστηρίου κυμάνθηκαν πάνω από το 1,806 ευρώ ανά λίτρο.

Για αύριο κυκλοφορεί η φήμη ότι αναμένεται σημαντική υποχώρηση της χονδρικής τιμής διυλιστηρίου για νέες παραγγελίες βενζίνης και πετρελαίου κίνηση ΒΙΟ, αλλά και αύξηση στην χονδρική τιμή διυλιστηρίου για νέες παραγγελίες υγραερίου κίνησης.

Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην εγχώρια αγορά, το Bloomberg δημοσιοποίησε τα τελευταία στοιχεία που αφορούν στις προμήθειες ρωσικού πετρελαίου από τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια, μέσω δεξαμενοπλοίων, στα οποία φαίνεται ότι ήταν σημαντικά αυξημένες την περασμένη εβδομάδα.

Συγκεκριμένα, τα διυλιστήρια της Ευρώπης παρέλαβαν 1,84 εκατ. βαρέλια ημερησίως ρωσικού αργού πετρελαίου την περασμένη εβδομάδα, που ήταν  η τρίτη αύξηση από την αρχή του μήνα που διανύουμε. Οι ροές πετρελαίου από τη Ρωσία προς την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, είναι σήμερα, οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί από το τέλος Απριλίου. Οι αυξήσεις προήλθαν κυρίως από την ρωσική Litasco SA, που αποτελεί τον εμπορικό βραχίονα της Lukoil, και την Τουρκία. Η Lukoil διαθέτει, ως γνωστό, τρία διυλιστήρια στην Ευρώπη (Ιταλία, Ρουμανία και Βουλγαρία) και συνεχίζει να αυξάνει τις αγορές της σε ρωσικό αργό πετρέλαιο.

Παρά το γεγονός ότι η υπόλοιπη Ευρώπη δεν αυξάνει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, εν τούτοις, ο ρυθμός της μείωσης έχει επιβραδυνθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Η Ε.Ε, συμφώνησε να επιβάλει εμπάργκο στο 90% του συνόλου των εισαγωγών πετρελαίου από την Ρωσία έως το τέλος του έτους. Ωστόσο, η πιο επιζήμια πτυχή της προσπάθειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να πλήξει καίρια τη ρωσική οικονομία, μέσω τη μείωσης των πετρελαϊκών εσόδων της, αφορά στην απαγόρευση αντασφάλισης των φορτίων αργού ρωσικής προέλευσης που έχει υπογράψει και η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου.

Βάσει αυτής οι φορείς της Ε.Ε. δεν θα επιτρέπεται να ασφαλίζουν ή να χρηματοδοτούν τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού αργού πετρελαίου σε τρίτες χώρες, κάτι που υπονομεύει τη δυνατότητα της Μόσχας να εξάγει το αργό της σε άλλα σημεία του πλανήτη.

Η Ρωσία ανταπάντησε και ανακοίνωσε πως  θα παράσχει κρατική αντασφάλιση στα φορτία πετρελαίου που εμπορεύεται με άλλες χώρες, γεγονός που θα της επιτρέψει να παραμείνει αλώβητη από τα μέτρα που παίρνει σε βάρος της η Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Είναι γεγονός όμως πως οι περισσότερες λιμενικές αρχές στον κόσμο δεν επιτρέπουν τον ελλιμενισμό δεξαμενόπλοιων εφόσον αυτά δεν διαθέτουν πλήρη ασφαλιστική κάλυψη. Επί του παρόντος, οι κυρώσεις κατά της Μόσχας μόνο θεωτητικά επιβλαβείς μπορούν να εκληφθούν, αφού η Ρωσία εξακολουθεί να αποστέλλει μεγάλες ποσότητες πετρελαίου της σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία, με τα εκτιμώμενα συνολικά έσοδα από τους εξαγωγικούς δασμούς να αυξάνονται κατά 6% μόνο κατά την περασμένη εβδομάδα!