Στον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών, που δέχθηκαν μεγάλη πίεση εξαιτίας της πανδημίας της Covid-19, αναφέρθηκε ο Bασίλης Ξυπολυτάς, πρόεδρος των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), στο πλαίσιο του πρόσφατου συνεδρίου «Athens Energy Dialogues», που πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Μαΐου

Ο κ. Ξυπολυτάς είπε πως με τους ήδη υλοποιημένους στόχους της εταιρείας, να περιλαμβάνουν την ανανέωση του στόλου κατά 60%, την επισκευή σημαντικού αριθμού λεωφορείων και την πρόσληψη νέων εργαζομένων, η πρωτεύουσα έχει καταφέρει να διαθέτει, σήμερα, ένα στόλο 1.350 λεωφορείων σε κυκλοφορία, αριθμός που είναι ο μεγαλύτερος σε όλη την Ευρώπη.

Όπως τόνισε, ο επόμενος στόχος είναι η κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στους δρόμους της πόλης, με το σχετικό διαγωνισμό να εξελίσσεται ομαλά. Έτσι, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στο πρώτο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, κάτι που αναμένεται να αλλάξει εκ βάθρων την εικόνα της.
 
O κ. Ξυπολυτάς αναφέρθηκε ακόμη και στη συμβολή των τρόλεϊ στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας ότι στην πόλη κυκλοφορούν σήμερα, 220 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία σε ένα δίκτυο που καλύπτει 260 χιλιόμετρα. Έτσι, η Αθήνα βρίσκεται αυτοδικαίως ανάμεσα στις πρώτες χώρες στη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων στις αστικές μεταφορές.
  
Ο κ. Ξυπολυτάς συμμετείχε σε συζήτηση με θέμα τη βιώσιμη κινητικότητα και του πώς μπορεί να αλλάξει τη ζωή στην πόλη. Το ζήτημα, από την οπτική του αστικού τοπίου προσέγγισε η Δρ. Λενιώ Μυριβήλη, Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του Δήμου Αθηναίων, η οποία είπε ότι ο στόχος είναι να αλλάξει άρδην, τα επόμενα χρόνια, το μείγμα στην κινητικότητα, με παράλληλη αποδέσμευση από τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Αυτό πρέπει να υλοποιηθεί όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα, αλλά και να αφορά στα ηλεκτρικά ποδήλατα και τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, τόνισε.
 
Κατά την ίδια, «πρέπει να πάρουμε πίσω το δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα, να βάλουμε τη φύση μέσα στην πόλη» και αυτό θα γίνει ριζοσπαστικά, με τον σχηματισμό «πράσινων» διαδρόμων και τη χρήση, ακόμα περισσότερο, του νερού.
 
Η κα. Μυριβήλη παρουσίασε, επίσης, τα πρώτα συμπεράσματα από το δίκτυο 25 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στον Δήμο Αθηναίων, που άρχισε να λειτουργεί από τον περασμένο Δεκέμβριο. Όπως είπε γίνεται ήδη χρήση και υπάρχει ενδιαφέρον από τους Δημότες, εκφράζοντας την άποψη ότι το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στη βιωσιμότητα της κυκλοφορίας στην πόλη.  
 
Επίσης, για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας μέσα στον αστικό ιστό αναφέρθηκε ο Άλεξ Λαγάκος, επικεφαλής της Βlue Grid, ο οποίος υποστήριξε ότι, σε πρώτη φάση, το υγροποιημένο φυσικό αέριο αποτελεί ένα βιώσιμο καύσιμο, καθώς επιλύει το πρόβλημα της καθαρότητας του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις, εξακολουθεί να διατίθεται σε ανταγωνιστικές τιμές και εγγυάται, τέλος, ότι οι οδικές μεταφορές θα πραγματοποιούνται με τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας.
 
Ο κ. Λαγάκος αναφέρθηκε ακόμη στις προοπτικές του βιομεθάνιου, ως οργανική ύλη, και είπε ότι χρησιμοποιείται, ήδη, ευρέως στην Ευρώπη, ενώ στη χώρα μας καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να γίνει επιλογή για τους οικολογικά ευσυνείδητους πολίτες και επιχειρηματίες. Τέλος, επεσήμανε ότι θα ξεκιμήσει σύντομα στην Ελλάδα μια εκτεταμένη χρήση υδρογόνου, αρχικά στα λεωφορεία, αν και δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει για τις δυσκολίες που εμπεριέχει το υψηλό κόστος παραγωγής του.