Η Ισπανία γίνεται ένας από τους νέους κόμβους υδρογόνου της Ευρώπης, δήλωσε την περασμένη Παρασκευή η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Βαρκελώνη. Η δήλωσή της έρχεται να προστεθεί στην αναφορά πριν λίγες ημέρες του Φρανς Τίμερμανς. «Το μελλοντικό σύστημα καθαρής ενέργειας της Ευρώπης θα βασίζεται στο εισαγόμενο πράσινο υδρογόνο», σύμφωνα 

με τον επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα. «Πιστεύω ακράδαντα στο πράσινο υδρογόνο ως την κινητήρια δύναμη του μελλοντικού ενεργειακού μας συστήματος», είπε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Δράση για το Κλίμα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα. «Και επίσης πιστεύω ακράδαντα ότι η Ευρώπη δεν θα είναι ποτέ σε θέση να παράγει το δικό της υδρογόνο σε επαρκείς ποσότητες».

Η ΕΕ έχει δώσει στα κράτη μέλη περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις για την αναμόρφωση της οικονομίας του μπλοκ ως μέρος του NextGenerationEU, ενός πακέτου ανάκαμψης μετά την πανδημία που χρηματοδοτείται από την ΕΕ. «Είναι ένα άνευ προηγουμένου σχέδιο με επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις και αυτό το σχέδιο μπορεί να αναδιαμορφώσει την οικονομία μας για τις επόμενες δεκαετίες»,ανέφερε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Η Hydrogen Europe, πριν λίγες ημέρες σε συνεργασία με πολλές αρχές, κάλεσε τα κράτη μέλη της Ε.Ε. να θέσουν πιο φιλόδοξους στόχους για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στην Ε.Ε. Αυτό έχει ζητηθεί επειγόντως από τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών, την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και την Hydrogen Europe.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι βιωσιμότητας θα πρέπει να δοθούν κίνητρα στις τεχνολογίες υδρογόνου. Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για το Υδρογόνο, που κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2020, ζήτησε να εγκατασταθούν στην Ευρώπη 40 GW ηλεκτρολύτες έως το 2030. Η Felicia Mester, διευθύντρια δημοσίων σχέσεων στον οργανισμό Hydrogen Europe με έδρα τις Βρυξέλλες, σε πρόσφατες δηλώσεις της στο rechargenews σημείωσε πως «η Ευρώπη έχει τεράστιες δυνατότητες να παράγει ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Ωστόσο, η αντικατάσταση της χρήσης όλων των ορυκτών καυσίμων και η απαλλαγή από τις εκπομπές CO2, της οικονομίας της Ε.Ε., σε χρόνο ρεκόρ θα απαιτήσει εισαγωγές. «Πρέπει να κατασκευάσουμε τερματικούς σταθμούς υδρογόνου που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για LNG βραχυπρόθεσμα, όχι τερματικούς σταθμούς LNG που θα μπορούσαν αργότερα να εξοπλιστούν εκ των υστέρων για υδρογόνο».