ότι οι παγκόσμιες αεροπορικές μεταφορές δεν έχουν ανακάμψει ακόμη πλήρως από τους περιορισμούς στην μετακίνηση.
Ο κ. Nasser εστίασε παράλληλα, στο μεγάλο αγκάθι της έλλειψης νέων επενδύσεων που πλήττει τον τομέα. «Αυτή η έλλειψη επενδύσεων επηρέασε την ανάπτυξη και τη συντήρηση ορισμένων υφιστάμενων κοιτασμάτων σε διάφορες χώρες και χωρίς τις κατάλληλες επενδύσεις θα αποδειχτεί πολύ δύσκολο να διατηρηθεί η προβλεπόμενη ανάπτυξη», είπε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά στις επενδυτικές ευκαιρίες που εξετάζει αυτή την περίοδο η Aramco, ο διευθύνων σύμβουλός της δήλωσε ότι έχει συνάψει συμφωνίες για αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου, ενώ μελετά το ενδεχόμενο επέκτασης και σε άλλες επενδύσεις που θα ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιό της, χωρίς όμως να αποκαλύψει περαιτέρω πληροφορίες για το θέμα.
Σε μια παράλληλη εξέλιξη, καθώς συνεχίζονται οι συνομιλίες για την αναθέρμανση της συμφωνίας για τα πυρηνικά του Ιράν έχουν περάσει στο τελευταίο και πιο κρίσιμο στάδιο, οι αγορές πετρελαίου επιχειρούν να προβλέψουν το πώς το αποτέλεσμα αυτών των διαπραγματεύσεων θα μπορούσε να επηρεάσει τις ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης αργότερα το τρέχον έτος αλλά και και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η νέα αμερικανική κυβέρνηση ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2021 τις πρώτες ανεπίσημες επαφές της με το Ιράν, σχετικά με μια πιθανή αναβίωση της διμερούς συμφωνίας. Όταν ξεκίνησαν οι συνομιλίες, οι αναλυτές πετρελαίου ανέμεναν, αρχικά, και την επιστροφή του ιρανικού πετρελαίου στην αγορά έως το τέλος του 2021, αλλά, καθώς οι διαπραγματεύσεις χρονοτριβούσαν και τελικά, ανεστάλησαν το περασμένο καλοκαίρι, η αγορά υποχρεώθηκε να αναθεωρήσει τις προβλέψεις της για το 2022, ενδεχομένως και για το 2023, καθώς ακόμη και στην περίπτωση που επιτευχθεί θα χρειαστούν έξι με εννέα μήνες προτού το Ιράν μπορέσει να εξάγει πετρέλαιο νομίμως.
Το κατά πόσον θα μπορούσε να επιτευχθεί συμφωνία τις αμέως προσεχείς εβδομάδες και μήνες, θα επηρεάσει και τις εκτιμήσεις για τις ισορροπίες στην αγορά πετρελαίου, επειδή το Ιράν θα ήταν σε θέση να αυξήσει τις εξαγωγές πετρελαίου του κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως μέσα σε χρονικό διάστημα ενός έτους από την άρση των κυρώσεων σε βάρος του. Κάτι τέτοιο θα συνέβαλε στην πτώση των τιμών του αργού, καθώς θα αυξανόταν η προσφορά στην αγορά.
«Μας απομένουν, νομίζω, λίγες εβδομάδες για να δούμε αν μπορούμε να επιστρέψουμε σε μια αμοιβαία συμμόρφωση», δήλωσε προ δύο εβδομάδων ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ αφήνοντας να εννοηθεί ότι επαφίεται στην Τεχεράνη να επιλέξει αν θέλει να συνάψει μια συμφωνία, ειδάλλως θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την κατάρρευση της JCPOA.
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά πετρελαίου θα εξακολουθήσει να παρακολουθεί στενά τις συνομιλίες, οι οποίες φαίνεται πως θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις διακυμάνσεις των τιμών τους αμέσως επόμενους μήνες, ενδεχομένως και το επόμενο έτος. Είναι ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί το γεγονός ότι την προηγούμενη εβδομάδα, η Goldman Sachs ανακοίνωσε πως μεταθέτει την πρόβλεψή της για την επιστροφή του Ιράν στην αγορά πετρελαίου, στο δεύτερο τρίμηνο του 2023, εξαιτίας της έλλειψης προόδου στις διαπραγματεύσεις για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης, και προσχώρησε στην ομάδα των άλλων μεγάλων τραπεζών της Wall Street που έχουν προβλέψει ότι η τιμή του πετρελαίου θα πραγματοποιήσει, φέτος, άλμα πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.
Aυτή τη στιγμή (08:05' ώρα Ελλάδος) η τιμή του Brent, του διεθνούς benchmark, καταγράφει απώλειεςτης τάξης του 0,78%, στα 89,26 δολάρια, με την ετήσια μεταβολή του να κινείται στα επίπεδα του +60,60%!