E.K.ΠΟΙ.ΖΩ: Πληθαίνουν οι Καταγγελίες Καταναλωτών για Αθέμιτες Πρακτικές των Εταιρειών Προμήθειας Ρεύματος

E.K.ΠΟΙ.ΖΩ: Πληθαίνουν οι Καταγγελίες Καταναλωτών για Αθέμιτες Πρακτικές των Εταιρειών Προμήθειας Ρεύματος
Του Δημήτρη Αβαρλή
Τρι, 8 Ιουνίου 2021 - 08:17

Έχει στο παρελθόν επισημανθεί στο Energia.gr η σημασία του εργαλείου σύγκρισης τιμών ρεύματος – αερίου που έχει δημιουργήσει η ΡΑΕ, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να έχει μια καλύτερη εικόνα, προτού υπογράψει σύμβαση προμήθειας ρεύματος ή φυσικού αερίου. Ωστόσο, καθημερινά καταγράφονται καταγγελίες ενεργειακών καταναλωτών για αθέμιτες πρακτικές

Ενδεικτικές άλλωστε είναι και οι έρευνες που έχει πραγματοποιήσει τους προηγούμενες μήνες η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. Στα «εργαλεία» υποστήριξης των καταναλωτών ήρθε να προστεθεί η πλατφόρμα Act4Εco που στοχεύει στην ορθή ενεργειακή συμπεριφορά και ενημέρωση του καταναλωτή. Όπως ανέφερε χθες σε εκδήλωση με θέμα «Ο Δρόμος προς την Ενεργειακή Εξοικονόμηση: Προκλήσεις και Ευκαιρίες για τον "Έξυπνο" Καταναλωτή Ενέργειας» η αντιπρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., Παναγιώτα Καλαποθαράκου, το τελευταίο χρόνο καταγράφονται αυξημένα παράπονα των ενεργειακών καταναλωτών, επισημαίνοντας πως υπάρχει τεράστιο έλλειμμα ενημέρωσής τους, καθώς και έλλειψη εκπαίδευσης τους. Η αντιπρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. υπογράμμισε πως είναι σημαντικό να γνωρίζει ο καταναλωτής πόσες κιλοβατώρες καταναλώνει σε τετραμηνιαία και ετήσια βάση, ενώ χαρακτήρισε παράνομες τις πρακτικές εταιρειών, που επικοινωνούν με τον καταναλωτή (για λογαριασμό των εταιρειών προμήθειας) σε σχέση με την είσπραξη οφειλών, χωρίς εκ των προτέρων να γνωρίζει ο καταναλωτής την ύπαρξη τους. Στα κατά καιρούς παράπονα των καταναλωτών προς την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ συγκαταλέγονται οι υπέρογκοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος, οι αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος, η επιβάρυνση τους με την ρήτρα διοξειδίου του άνθρακα.  Άλλος τομέας παραπόνων είναι οι συμβάσεις με τα «ψιλά» γράμματα, οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, η κάκιστη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, με τους καταναλωτές να παίρνουν γενικές και αόριστες απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Τέλος μια σημαντική παράμετρος είναι τα προβλήματα που αφορούν το ΔΕΔΔΗΕ: από τις λανθασμένες καταγραφές μέχρι και τις βλάβες που οδηγούν ορισμένες φορές σε καταστροφή συσκευών.  

Να σημειωθεί πως η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ έχει κάνει αρκετές έρευνες το τελευταίο διάστημα, ενώ να έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις και παρεμβάσεις σε αρμόδιους φορείς, με θέμα τις παραβατικές συμπεριφορές, αλλά και ενημερώσεις σε σχέση με τη μελέτη των συμβάσεων των προμηθευτών. Υπενθυμίζεται, πως σε έρευνα που διενεργήθηκε το διάστημα 11 Μαρτίου έως 16 Μαΐου 2021 από την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.,«το 96,3% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι, επιθυμούν ”καθαρούς λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος”. Οι λογαριασμοί πρέπει να περιορίζονται αποκλειστικά και μόνο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Tο 94,4% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι, επιθυμούν να αφαιρεθούν από τους λογαριασμούς οι χρεώσεις υπέρ τρίτων (Δημοτικά τέλη/φόροι, ΕΡΤ) και να εισπράττονται με άλλον τρόπο.Το 84,6% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως θα ήθελαν να σταματήσουν να τους επιβαρύνουν οι  ρυθμιζόμενες χρεώσεις ΕΤΜΕΑΡ (Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων για την ενίσχυση της παραγωγής ρεύματος από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας/ΑΠΕ) και ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά, τους πολύτεκνους και το κοινωνικό τιμολόγιο), οι οποίες αυξάνουν σημαντικά το λογαριασμό».