ΛΑΡΚΟ: Νέα Κρατική Ενίσχυση για να …Κρατηθεί Όρθια έως την Ιδιωτικοποίηση

ΛΑΡΚΟ: Νέα Κρατική Ενίσχυση για να …Κρατηθεί Όρθια έως την Ιδιωτικοποίηση
Της Μάχης Τράτσα
Πεμ, 18 Φεβρουαρίου 2021 - 08:37

Μια έκτακτη κρατική  ενίσχυση 15 με 17 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα χρειαστεί η ΛΑΡΚΟ για να κρατηθεί ζωντανή τους επόμενους μήνες.  Κι αυτό διότι έχει αδειάσει το «πορτοφόλι» των 35 εκατ. ευρώ  που είχε δοθεί από το Δημόσιο στον Ειδικό Διαχειριστή προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία της  νικελοβιομηχανίας έως και το τέλος Φεβρουαρίου 2021, οπότε αναμενόταν ότι θα είχε βρεθεί και ο αγοραστής. Με δεδομένο ωστόσο ότι ο διπλός διαγωνισμός για την πώλησή της βρίσκεται ακόμη στη φάση των μη δεσμευτικών προσφορών, η ΛΑΡΚΟ χρειάζεται άμεσα νέα ένεση ρευστότητας για να καλύψει τα έξοδά της, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ.

 

 

Την προοπτική οικονομικής ενίσχυσης της βιομηχανίας είχε προαναγγείλει την περασμένη εβδομάδα, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), ο οποίος είχε επισημάνει ότι «το κράτος θα συνεχίσει να στηρίζει τη λειτουργία της μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός».  Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΛΑΡΚΟ έως τα μέσα του ερχόμενου καλοκαιριού  θα χρειαστεί 15 με 17 εκατ. ευρώ για να καλύψει τις ανάγκες της  ενώ στην περίπτωση που καθυστερήσει κι άλλο η ανάδειξη αναδόχου το ποσό θα αυξηθεί, φτάνοντας ή και ξεπερνώντας τα  20 εκατ. ευρώ.  

Να θυμίσουμε ότι ενδιαφέρον στους «δίδυμους» διαγωνισμούς για τη δημόσια και ιδιωτική περιουσία  της ΛΑΡΚΟ έχουν εκδηλώσει δύο μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «Μυτιληναίος», καθώς και διεθνείς όμιλοι (Trafigura,  Commodity & Mining Insight Irland Limited, AD Holdings AG σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Solway Investmest Group και Thatisa PLC).

Ωστόσο, δεν είναι διόλου σίγουρο ότι όλοι θα περάσουν στη φάση των δεσμευτικών προσφορών, παρότι η βιομηχανία προσφέρεται στους ιδιώτες ελεύθερη βαρών και δεσμεύσεων και παρά την αυξημένη παγκόσμια ζήτηση νικελίου και κοβαλτίου. Κι αυτό διότι παραμένουν ακόμη πολλά «βαρίδια»: είναι οι  πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις, τα περιβαλλοντικά και αδειοδοτικά ζητήματα, καθώς και το κόστος για την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος.