ΔΕΔΑ: Πρόχειρη η Ερμηνεία Περί 18μηνου που Ευθύνεται για την Απένταξη της Πελοποννήσου

ΔΕΔΑ: Πρόχειρη η Ερμηνεία Περί 18μηνου που Ευθύνεται για την Απένταξη της Πελοποννήσου
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Πεμ, 7 Ιανουαρίου 2021 - 12:10

Άκαρπη υπήρξε η προσπάθεια που κατέβαλε η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ) ώστε να πείσει την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) να αναθεωρήσει την απόφασή της να απεντάξει την Πελοποννήσο από το πρόγραμμα ανάπτυξης των δικτύων αερίου της εταιρείας. Το αίτημα της ΔΕΔΑ απορρίφθηκε 

με αποτέλεσμα η διοίκησή της να προσφύγει στο Διοικητικό Εφετείο. Όπως υποστήριξαν, μιλώντας στο energia.gr, πηγές της εταιρείας,  η διοίκηση της ΔΕΔΑ ανέμενε την εξέλιξη και δεν αιφνιδιάστηκε από την απόφαση της ΡΑΕ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η προσφυγή στο διοικητικό εφετείο δεν έγινε για το θεαθήναι αφού, εκτός του ότι ήταν ένα απολύτως απαραίτητο βήμα για να προασπιστούν τα συμφέροντα της εταιρείας και να διεκδικηθεί με όλα τα διαθέσιμα μέσα η επανένταξη των πόλεων της Πελοποννήσου στο πρόγραμμα ανάπτυξης και στο έργο της ΔΕΔΑ, αλλά και επειδή θεωρούν ότι υπάρχει σοβαρή βάση στη διεκδίκηση αυτή, υπό την ένννοια πως όλη αυτή η ιστορία του 18μηνου, όπως προέβλεπε η παλαιά νομοθεσία, κρίνεται προβληματική.  

«Μπορεί η ΡΑΕ να μη θέλει να διαψεύσει τον εαυτό της, αλλά δεν είναι πειστική η απάντηση του περί του πώς θεωρεί η ίδια το 18μηνο. Κατά την ΔΕΔΑ, ένα άλλο δικαιοδοτικό όργανο μπορεί να κρίνει την υπόθεση εντελώς διαφορετικά», υποστήριξε καλά ενημερωμένη πηγή της εταιρείας.

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, η ΔΕΔΑ θεωρεί ότι η ρήτρα για το χρονοδιάγραμμα που υποβλήθηκε από την εταιρεία, και ξεπερνούσε τους 18 μήνες υπέρβασης σε σχέση με το αρχικό 5ετές πρόγραμμα ανάπτυξης ήταν πρόχειρη, δεν είχε διατυπωθεί σωστά και δεν κάλυπτε πληρως το αντικείμενο.

«Ίσως να μην είχαν εκτιμήσει τότε σωστά την κατάσταση (αναφέρονται στην νομοθεσία Σταθάκη επί κυβέρνησης Σύριζα) επειδή λόγω αυτής -της νομοθεσίας- «άνοιξε» η πόρτα για τους ιδιώτες να διεκδικήσουν άδειες ανάπτυξης δικτύων αερίου. Σε κάθε περίπτωση, όμως, έδωσε και το δικαίωμα στην εκάστοτε ολομέλεια της ΡΑΕ να ερμηνεύει κατά το δοκούν το τί εννοεί ο νομοθέτης και συνεπώς σύμφωνα με τον νόμο, η ΔΕΔΑ έπαυσε να αποτελεί τον αποκλειστικό φορέα υλοποίησης των δικτύων διανομής στις εν λόγω περιοχές» είπαν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές στο portal.

Όπως εξήγησαν οι ίδιοι κύκλοι, νομικοί σύμβουλοι είχαν δώσει στο παρελθόν, τουλάχιστον τρείς διαφορετικές ερμηνείες για τη ρήτρα του 18μηνου σε αυτές τις συμβάσεις και η ΡΑΕ υιοθέτησε μία εξ αυτών!  

Επίσης, η ΔΕΔΑ αναρωτιέται, ποιά ήταν η σκοπιμότητα να μην καταχωρηθούν σε αυτή, οι Καλαμάτα, Άργος, Ναύπλιο και Σπάρτη για τις οποίες δεν εκδηλώθηκε κανένα ενδιαφέρον, όταν ακόμη και για εντός της ίδιας Περιφέρειας Πελοποννήσου, για ορισμένες πόλεις (Κόρινθος, Τρίπολη, Μεγαλόπολη) είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τρίτες εταιρείες και η ΡΑΕ έχει εκχωρήσει άδειες διανομής σε αυτές...  

«Αν υποτεθεί ότι εμείς θα αργούσαμε επειδή το έργο δεν θα είχε χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια, τώρα που δεν ανήκει σε κανένα, σε τι ακριβώς εξυπηρετεί;» αναρωτήθηκε στέλεχος της εταιρείας.  

Τουλάχιστον, η ΡΑΕ προέβη στην έγκριση του Προγράμματος Ανάπτυξης της εταιρείας για τη χρονική περίοδο 2021-2025. Η υλοποίηση του προγράμματος, ύψους 270 εκατ. ευρώ, που αφορά σε 34 πόλεις της χώρας θα απαιτήσει την κατασκευή δικτύου διανομής φυσικού αερίου συνολικού μήκος 1.860 χιλιομέτρων, ενώ προβλέπει τη σύνδεση περισσοτέρων των68.000 καταναλωτών, οικιακών, εμπορικ’ών και βιομηχανιών. όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών).