Ηλεκτροκίνηση: Τι προβλέπεται για την Τοποθέτηση Φορτιστών στις Πολυκατοικίες – Τι Επισημαίνει η Αγορά

Ηλεκτροκίνηση: Τι προβλέπεται για την Τοποθέτηση Φορτιστών στις Πολυκατοικίες – Τι Επισημαίνει η Αγορά
Του Δημήτρη Αβαρλή
Τρι, 23 Ιουνίου 2020 - 08:25

Με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται σε διαβούλευση για ακόμα επτά ημέρες η αγορά επισημαίνει μια σειρά από αναγκαίες προσθήκες στο νομοσχέδιο. Την ίδια ώρα προκύπτουν ερωτήματα σε σχέση με τις προβλέψεις φορτιστών για Η/Ο στις πολυκατοικίες και στα εμπόδια που μπορεί να 

δημιουργήσει η απαραίτητη «συναίνεση» των ιδιοκτητών της. Παράγοντες της αγοράς εξ’ αφορμής του νομοσχεδίου έχουν θέσει μια σειρά από ζητήματα που αφορούν την επιδότηση, τα σημεία φόρτισης αλλά και τις αναγκαίες προβλέψεις για νέες τεχνολογίες. 

Ειδικότερα, επισημαίνουν την ανάγκη ανοίγματος της αγοράς και για τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Παράλληλα, τονίζουν την ανάγκη επιδότησης οχημάτων κατηγορίας L (μηχανοκίνητα οχήματα με 2, 3 ή 4 τροχούς: μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες με ή χωρίς πλευρικό όχημα, διάφορα τετράκυκλα κ.λπ.). Να σημειωθεί πως το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου προτείνει η χώρα μας να ξεκινήσει να κατασκευάζει ηλεκτροκίνητα οχήματα κατηγορίας L, σύμφωνα με την εφαρμογή του κανονισμού 168 της Ε.Ε. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά την φόρτιση αυτοκινήτων παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως θα μπορούσε να προβλεφθεί η εγκατάσταση ενός σταθμού σε κάθε πρατήριο καυσίμων. Πρόσφατα, η Γερμανία με νόμο υποχρέωσε όλα τα πρατήρια υγρών καυσίμων να διαθέτουν σταθμούς φόρτισης.

Από την άλλη πλευρά, ερωτήματα προκύπτουν σε σχέση με τις προβλέψεις φορτιστών σε υφιστάμενα κτήρια. Η εγκατάστασή τους θα εξαρτάται από την σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών. Όπως προβλέπεται στο άρθρο 24(2γ) «η Γενική Συνέλευση των συνιδιοκτητών του κτιρίου δικαιούται με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των ιδιοκτητών (τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000)) να εναντιωθεί στην πραγματοποίηση της εγκατάστασης. Με την ίδια διαδικασία δύναται να ζητήσει οποτεδήποτε τη διακοπή λειτουργίας της εγκατάστασης αυτής λόγω μη τήρησης των προδιαγραφών ασφαλούς κατασκευής και λειτουργίας της ή ουσιώδους παρεμπόδισης της χρήσης των υπολοίπων χώρων στάθμευσης του κτιρίου, προσκομίζοντας τεχνική έκθεση αρμόδιου ηλεκτρολόγου μηχανικού στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης με κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο». Κατά συνέπεια, η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικά εμπόδια στην τοποθέτησή τους.

Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρον προκαλούν τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, πριν λίγες μέρες, σύμφωνα με τα οποία οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 40% σε ετήσια βάση το 2019. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, αντιστοιχούσαν στο 2,6% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων και περίπου το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων το 2019. Το 2010, μόνο περίπου 17.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν στο δρόμο παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού. Παράλληλα, επισημαίνει πως οι φιλόδοξες κλιματικές πολιτικές των κυβερνήσεων και η μείωση του κόστους θα συμβάλλουν στην εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Η Κίνα ήταν η μεγαλύτερη αγορά όπου πωλήθηκαν περίπου 1,06 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2019. Η Ευρώπη ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2019 με πωλήσεις 561.000 ακολουθούμενες από τις ΗΠΑ με 327.000 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.