Ερωτήματα και Διαψεύσεις σε Σχέση με τις Καθυστερήσεις στους Λογαριασμούς Ρεύματος

Ερωτήματα και Διαψεύσεις σε Σχέση με τις Καθυστερήσεις στους Λογαριασμούς Ρεύματος
Του Δημήτρη Αβαρλή
Πεμ, 20 Φεβρουαρίου 2020 - 08:20

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρούνται καθυστερήσεις στην αποστολή των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ, γεγονός που έχει προκαλέσει απορία και εκνευρισμό στους καταναλωτές. Πηγές δε του ΔΕΔΔΗΕ ξεκαθαρίζουν πως το επιχείρημα που ειπώθηκε σε αρκετούς καταναλωτές από υπαλλήλους στα 

υποκαταστήματα της ΔΕΗ, πως «δεν υπάρχει επαρκείς αριθμός τεχνικών για να κάνουν τις καταμετρήσεις» δεν ευσταθεί.  Σύμφωνα με πληροφορίες του energia.gr έχουν καταγραφεί αντίστοιχες καταγγελίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταναλωτές αφού πήγαν σε υποκαταστήματα της ΔΕΗ για να εξακριβώσουν το λόγο των καθυστερήσεων έλαβαν την απάντηση ότι δεν έχει αρκετούς υπαλλήλους η εταιρεία (ΔΕΔΔΗΕ), επομένως θα έπρεπε οι ίδιοι να μετρήσουν την κατανάλωση των κιλοβατώρων και έπειτα να ενημερώσουν τον ΔΕΔΔΗΕ. Προς επίρρωση των παραπάνω πρόσθεταν πως αυτή η διαδικασία θα ήταν σύντομη και θα έρχονταν πιο γρήγορα ο λογαριασμός.

Πηγές του ΔΕΔΔΗΕ ξεκαθαρίζουν πως δεν υφίσταται πρόβλημα αυτή τη στιγμή, ενώ υπενθυμίζουν πως ήδη υπάρχει η δυνατότητα σε καταναλωτές να ενημερώνουν είτε τηλεφωνικά, είτε δια ζώσης τον ΔΕΔΔΗΕ στην περίπτωση που οι τεχνικοί δεν έχουν προσβασιμότητα στο ρολόι της ΔΕΗ και στη συνέχεια βέβαια οι ίδιοι να επαληθεύουν την κατανάλωση.

Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται παράξενα και σίγουρα το ζήτημα επαναφέρει με εμφατικό τρόπο εκείνο των έξυπνων μετρητών. Υπενθυμίζεται πως πριν λίγες ημέρες γνωστοποιήθηκε από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας πως θα προχωρήσει άμεσα ο διαγωνισμός για τα 7,5 εκατομμύρια «έξυπνων» μετρητών, έργο προϋπολογισμού έως και 1 δισ. ευρώ. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε συγκεκριμένα ότι τον Σεπτέμβριο αναμένεται η έναρξη του διαγωνισμού, ενώ ερευνάται η χρηματοδότησή του από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το στοίχημα για την αντικατάσταση των παλιών ρολογιών είναι να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Σίγουρα αποτελεί ένα έργο που έπρεπε να γίνει εδώ και χρόνια και θα μπορεί να δίνει στους καταναλωτές την ευκαιρία να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κατανάλωσή τους, αλλά και στον διαχειριστή δηλαδή τον ΔΕΔΔΗΕ, τη δυνατότητα να έχει εικόνα των βλαβών και καλύτερο έλεγχο της διαχείρισης του δικτύου.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας καλείται να λύσει τον γόρδιο δεσμό με τα τιμολόγια ρεύματος των ιδιωτικών παρόχων ρεύματος. Εδώ και ένα χρόνο η ΡΑΕ έχει στα χέρια της καταγγελίες για διακυμάνσεις στους λογαριασμούς που συνδέονται με ρήτρες που περιέχουν οι λογαριασμοί, όπως η Οριακή Τιμή Συστήματος. Τη συγκεκριμένη ρήτρα μετακυλούν στους καταναλωτές μόνο οι ιδιωτικοί πάροχοι και όχι η ΔΕΗ. Άλλη ρήτρα είναι του Διοξειδίου του Άνθρακα.

Σύμφωνα με καταγγελίες καταναλωτών υπάρχει μια ασάφεια γύρω από το ζήτημα καθώς υπάρχουν διαφορετικές ονομασίες των ρητρών- μεταξύ των προμηθευτών- αλλά και διαφορετική μεθοδολογία για τον υπολογισμό τους. Αυτά είναι μερικά από τα ζητήματα που καλείται να λύσει η ΡΑΕ, υπό την προϋπόθεση, σύμφωνα με τους ιδιωτικούς παρόχους, να μην πληγεί ο ανταγωνισμός.