Σε αγώνα δρόμου έχουν αποδυθεί οι αρμόδιες αρχές προκειμένου να ενισχυθεί η επάρκεια της Κρήτης σε ηλεκτρική ενέργεια, ενόψει καλοκαιριού, αλλά και της προεκλογικής περιόδου. 

Η επιστολή του ΔΕΔΔΗΕ που εφιστούσε την προσοχή της ΔΕΗ, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Ρυθμιστικής Αρχής Εενέργειας (ΡΑΕ) για τους κινδύνους, ενεργοποίησε τη ΡΑΕ η οποία έδωσε το πράσινο φως για τη μεταφορά και εγκατάσταση 18 φορητών ηλεκτροπαραγωγών ζευγών συνολικής ισχύος 22,66 MW προκειμένου να στηρίξουν το σύστημα του νησιού έως το 2023, οπότε αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής. Επίσης, η Αρχή ενέκρινε την ενοικίαση γεννητριών ισχύος 18 MW για την εφετινή θερινή περίοδο.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΔΕΔΔΗΕ,  οι ενεργειακές ανάγκες για την Κρήτη το καλοκαίρι είναι αυξημένες και διαπιστώνει έλλειμμα στο ηλεκτρικό της σύστημα 50 MW για το 2019 και 69 MW για το 2020.

Το πρόβλημα ωστόσο της Κρήτης δεν θα λυθεί με …ασπιρίνες. Κάθε χρόνο η ζήτηση αυξάνεται, ενώ παράλληλα  από το 2020 θα πρέπει να αρχίσουν να αποσύρονται παλιές ρυπογόνες ντιζελοκίνητες μονάδες της ΔΕΗ για περιβαλλοντικούς λόγους (σήμερα λειτουργούν κατά παρέκκλιση της κοινοτικής οδηγίας περί εκπομπών ρύπων), και έως ότου το νησί διασυνδεθεί πλήρως θα υπάρχει ανεπάρκεια σε ηλεκτρική ενέργεια. 

Τα έργα για τη μικρή διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, προϋπολογισμού 324 εκατ. ευρώ, έχουν ξεκινήσει – προχωρούν οι εναέριες γραμμές στους Μολάους και σύντομα θα αρχίσουν οι εργασίες για τα υποθαλάσσια καλώδια. Η διασύνδεση με την Πελοπόννησο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του επόμενου έτους. Όσο για τη μεγάλη διασύνδεση με την Αττική η ολοκλήρωση και λειτουργία της προσδιορίζεται προς το τέλος του 2022.  Εντός του μήνα αναμένεται η προκήρυξη για τα υποβρύχια καλώδια και τις υπόλοιπες υποδομές του έργου της μεγάλης διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, προϋπολογισμού 940 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του δρομολογείται πλέον από την κυβέρνηση ως εθνικό έργο και όχι ως τμήμα του PCI ( Project of Common Interest  - Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος) της διασύνδεσης Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας και θα το «τρέξει η «Αριάδνη Interconnection», θυγατρική εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ.

Στο μεταξύ, λόγω των καθυστερήσεων στα έργα των διασυνδέσεων, οι καταναλωτές επιβαρύνονται με τις χρεώσεις ΥΚΩ (Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας) στα τιμολόγια ρεύματος, οι οποίες μόνο για την Κρήτη αντιστοιχούν σε  περίπου 326 εκατ. ευρώ ετησίως, κονδύλι το οποίο αν δεν ολοκληρωθεί η μεγάλη διασύνδεση θα βαίνει αυξανόμενο.

Την ίδια στιγμή, η ΡΑΕ επανεξετάζει τις προτάσεις που είχαν παρουσιαστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Ολομέλεια της Αρχής ξεχωριστά από τρεις εταιρείες (την αζέρικη Socar, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την καταριανών συμφερόντων POWERGLOBE LLC) για την επίλυση του άμεσου προβλήματος που αναμένεται να προκύψει με την επάρκεια του ηλεκτρικού εφοδιασμού του νησιού μετά το 2020. Οι προτάσεις είχαν ένα κοινό σημείο, τη χρήση LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο) ως καυσίμου για την παραγωγή ρεύματος.

Τελικά, προημερών η ΡΑΕ ανακοίνωσε ότι η POWERGLOBE LLC», υπέβαλε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στις 18 Μαρτίου αίτηση για χορήγηση Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (Α.Σ.Φ.Α.). Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση,  Το έργο αφορά στη δημιουργία υπεράκτιου σταθμού υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο περιοχή του Αθερινόλακου, στη Νοτιοανατολική Κρήτη.  Επίσης, η εταιρεία έχει ζητήσει άδεια και για προμήθεια φυσικού αερίου.