H απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την επιβολή ανωτάτου ορίου εκπομπών θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα, σε μέγιστο ποσοστό 0,5%, από το 2020 και εντεύθεν, είναι κομβικής σημασίας για το κανονιστικό πλαίσιο, με σημαντικές συνέπειες για τα οικονομικά της παγκόσμιας ναυτιλίας, τόνισε ο Esben Poulsson, πρόεδρος του International Chamber of Shipping (ICS), στο πλαίσιο συνεδρίασης του ICS που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο.

Όπως επ[ισήμανε ο ίδιος, βρίσκονται, καθ' οδόν, ακόμα πιο ραγδαίες αλλαγές, καθώς ο κλάδος μεταφέρεται με ταχύ ρυθμό σε ένα μέλλον που θα χαρακτηρίζεταιο από την πληθώρα καυσίμων και σταδιακά, μετά το 2030  σε εμπορικώς, βιώσιμα καύσιμα μηδενικών εκπομπών CO2, κατάλληλων για εφαρμογή σε παγκόσμια κλίμακα. 

Το ICS συνεδρίασε και κατέγραψε μεταξύ άλλων την κατάσταση που καταγράφεται με τα καύσιμα μειωμένου θείου, καθώς πλησιάζει η προθεσμία της 1ης Ιανουαρίου 2020 για την υλοποίηση του σχετικού κανονισμού από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).

Τα μέλη του ICS επιδιώκουν να πείσουν τον ΙΜΟ να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση των αναμενόμενων προβλημάτων εφαρμογής. Τα μέτρα αφορούν στα εκκρεμή ζητήματα ασφάλειας και συμβατότητας των καυσίμων που συνδέονται με τη χρήση νέων μιγμάτων θείου 0,5% και στη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τη διαθεσιμότητα συμμορφούμενων καυσίμων σε κάθε λιμάνι, ανά τον πλανήτη. 

Το συμβούλιο του ICS κατέληξε στο συμπέρασμα ότι θα είναι ζωτικής σημασίας για την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO, να ολοκληρώσει το έργο στη συνεδρίασή της που έχει προγραμματιστεί για τον Μάιο του 2019, καθώς οι εφοπλιστές αρχίζουν να παραγγέλλουν συμμορφούμενα καύσιμα. Επίσης, ο κ. Poulsson επισήμανε το ρόλο των προμηθευτών καυσίμων για τη διαθεσιμότητα των αποθειωμένων καυσίμων.