...Ηλεκτροσόκ! Η Tesla Αυξάνει Ραγδαία τις Τιμές των Αυτοκινήτων της στην Κίνα

...Ηλεκτροσόκ! Η Tesla Αυξάνει Ραγδαία τις Τιμές των Αυτοκινήτων της  στην Κίνα
του Αδάμ Αδαμόπουλου
Δευ, 9 Ιουλίου 2018 - 19:33

O παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος υποχρεώνει τους επιχειρηματικούς παίκτες να προσαρμόσουν άμεσα τη στρατηγική τους. Με μεγάλη αύξηση των τιμών της στην αχανή κινεζική αγορά, απαντά, τώρα, η αμερικανική Tesla στις δραματικές αλλαγές που καταγράφονται και επηρεάζουν τη διεθνή οικονομία

Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Electrek, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές των μοντέλων της, Model S και Model Χ, κατά τουλάχιστον 150.000 μέχρι και 250.000 γιουάν ( 22.600 δολ.- 37.600 δολάρια) αναλόγως τηςε έκδοσης.

Εάν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν θα πρόκειται για μία από τις πρώτες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, που αυξάνουν τις τιμές στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη από τότε που ξέσπασε η εμπορική διαμάχη. Η Κίνα αν και έλαβε μέτρα για να ανοίξει την αγορά αυτοκινήτου της, υποχρεώθηκε, εν τούτοις, να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές αμερικανικών οχημάτων, ως αντίποινα για τους δασμούς των ΗΠΑ σε κινεζικά προϊόντα- ιδίως τεχνολογίας- συνολικής αξίας 34 δισ. δολαρίων. 

Για την Tesla, που είχε αναπτύξει έντονη πρωτοβουλία για να επεκταθεί στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, η κίνηση αυτή θα μπορούσε να έχει δυσβάσταχτο κόστος. Μόλις τον περασμένο Μάιο, όταν το Πεκίνο είχε αποφασίσει να μειώσει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων, η αμερικανική εταιρεία μείωσε κάθετα την τιμή πώλησης του Model X στην κινεζική αγορά, κατά 14.000 δολάρια. Η ραγδαία αύξηση των τιμών της μπορεί, τώρα, να σηματοδοτήσει την απαρχή της υποχώρησης των πωλήσεων. Το 2017 η Tesla άντλησε το 17% των συνολικών εσόδων της από την μεγάλη ασιατική χώρα.

Η κινεζική κυβέρνηση εμφανίστηκε πρόθυμη να τροποποιήσει το κανονιστικό πλαίσιο που αφορά στη δραστηριοποίηση ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών στη χώρα, κάτι που ευνοούσε ιδιαίτερα την Tesla στην προσπάθειά της να προωθήσει τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων της στις διεθνείς αλλά και την αμερικανική αγορά.  

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επιτρέπονταν να ελέγχουν περισσότερο από το 50% της δραστηριότητας στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου, κάτι που τις είχε υποχρεώσει, όχι μόνο να μοιράζονται τα κέρδη τους στη μεγαλύτερη αγορά στον πλανήτη, αλλά, σε ορισμένες περιπτώσεις, να μοιράζονται και τεχνογνωσία με τους κινέζους ανταγωνιστές τους.    

Το Πεκίνο είχε εκδηλώσει, τον περασμένο Απρίλιο και παρά τους δυσοίωνους οιωνούς από την Ουάσιγκτον, την πρόθεσή του να μεταβάλλει ριζικά, έως το 2022, τους κανόνες που ίσχυαν, πλην όμως λογάριαζε δίχως τον αμερικανό «ξενοδόχο», Ντόναλντ Τραμπ.

Η Tesla από την πλευρά της είχε δαπανήσει δύο χρόνια προκειμένου να εξασφαλίσει άδεια για τη δημιουργία μονάδας συναρμολόγησης των αυτοκινήτων της, στην Σαγκάη, επιχειρώντας να πείσει τις κινεζικές αρχές να μην την υποχρεώσουν να συνεργαστεί με κινεζική εταιρεία, όπως απαιτούσε η νομοθεσία. Η απόπειρά της δεν επρόκειτο, όμως, να ευοδωθεί.   Κατάφερε, σε αντίθεση να δημιουργήσει μια πλήρως ελεγχόμενη από αυτή, θυγατρική, στην ασιατική μεγαλούπολη και μεγαλύτερο βιομηχανικό κέντρο της Κίνας.

Πρόκειται για την Tesla Shanghai Co., που θα διαθέτει αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 15,8 εκατ. δολαρίων, όπως ανακοίνωσε κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων. Η εγγραφή θυγατρικής της μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, στα εμπορικά μητρώα της Κίνας, αποτελεί σπάνιο φαινόμενο στα εταιρικά χρονικά της ασιατικής χώρας.