Προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με
πηγές του Reuters, αναμένεται να καταθέσουν οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της
Ιταλίας. Λιγότερο πιθανή θεωρείται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αντίστοιχη
κίνηση από τη ρωσική RZD.
Όπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό
πρακτορείο, οι ιδιωτικοποιήσεις, που αποτελούν βασικό μέρος των ελληνικών
προγραμμάτων από το 2010, έχουν αποφέρει μόλις 3 δισ. ευρώ έως τώρα, πολύ
μακριά από τον στόχο των 50 δισ., «εν μέσω πολιτικών αντιστάσεων,
γραφειοκρατικών προβλημάτων και συνδικαλιστικών αντιδράσεων».
Υπενθυμίζεται ότι οι δεσμευτικές προσφορές
για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία συντήρησης ROSCO πρέπει να κατατεθούν έως το
απόγευμα της Τετάρτης. Τον Απρίλιο, εξέφρασαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον οι
ιταλικοί σιδηρόδρομοι, η RZD και η ελληνική κατασκευαστική ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Το Reuters επικαλείται πηγές που έχουν
γνώση της διαδικασίας, σύμφωνα με τις οποίες οι Ιταλοί πιθανότατα θα υποβάλλουν
μία δεσμευτική προσφορά έως την Τετάρτη. Ωστόσο, δεν είναι ξεκάθαρο αν θα
πράξουν το ίδιο και οι Ρώσοι, οι οποίοι, σύμφωνα με μία από τις πηγές του δημοσιεύματος,
δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα δραστήριοι στη διαδικασία. Από την άλλη, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ δεν έχει πάρει μέρος
με τη δέουσα επιμέλεια, οπότε θεωρείται απίθανο να κάνει προσφορά.
«Νομίζω ότι οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για
το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», ανέφερε η πηγή στο Reuters.
Η κυβέρνηση, σημειώνει το δημοσίευμα,
δεν έχει αποκαλύψει τι ελπίζει να αντλήσει από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά
πηγές κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι το ποσό αναμένεται περίπου στα 50
εκατ. ευρώ, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO μαζί. Αν δεν πωληθεί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα
μπορούσε να αναγκαστεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επιχορηγήσεων
στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αναφέρει ακόμη το Reuters.