Εικόνα αποσύνθεσης παρουσιάζουν τα οικονομικά στοιχεία των αστικών
συγκοινωνιών της Αθήνας για το 2015. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του
Ομίλου που πήραν την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου πέρυσι, ο ΟΑΣΑ
παρουσίασε εκτόξευση ζημιών και πτώση εσόδων σε σχέση με το 2014 πάνω
από 46 εκατ. ευρώ.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου που
περιλαμβάνει τις εταιρείες ΣΤΑΣΥ (τραμ, ηλεκτρικό και μετρό) και ΟΣΥ(
λεωφορεία και τρόλεϊ) μειώθηκε το 2015 σε 201 εκατ. έναντι 247,5 εκατ.
ευρώ το 2014, ενώ οι ζημίες μετά τους φόρους αυξήθηκαν στα 115,7 εκατ.
από 78,4 εκατ. ευρώ το 2014.
Οι συσσωρευμένες ζημίες του ομίλου
ΟΑΣΑ ανέρχονταν στα τέλη Δεκεμβρίου 2015 σε 1,38 δισ. ευρώ. Για την
εταιρεία ΟΑΣΑ χωρίς την ΟΣΥ και την ΣΤΑΣΥ το έλλειμμα το 2015 φτάνει το
1,23 εκατ. ευρώ, από κέρδη 643.329 ευρώ το 2015.
Αξιοσημείωτο
είναι ότι στο τέλος του 2015 μετά από προσαρμογή αποτίμησης των
θυγατρικών εταιρειών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ ο ΟΑΣΑ φαίνεται με μαύρη τρύπα
115.882.530 ευρώ, ενώ στο τέλος του 2014 καταγράφονται κέρδη 87.029.842
ευρώ!
Στον ισολογισμό γίνεται παράλληλα αναφορά στη μεταφορά του Ομίλου στο νέο υπερ-Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Αμφισβητήσεις
Οι
ορκωτοί ελεγκτές (Grant Thornton) υπογράφουν «με επιφύλαξη» τις ετήσιες
οικονομικές καταστάσεις του ΟΑΣΑ. «Δεν κατέστη εφικτό να αποκτήσουμε
επαρκή και κατάλληλα ελεγκτικά τεκμήρια σχετικά με τον έλεγχο απομείωσης
της αξίας των ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων και την εύλογη αξία των
επενδυτικών ακινήτων του Ομίλου ποσού ευρώ 857 εκατ. ευρώ. Κατά συνέπεια
διατηρούμε επιφύλαξη για την αξία των εν λόγω περιουσιακών στοιχείων
και τις πιθανές επιπτώσεις στα αποτελέσματα χρήσεως καθώς και στα ίδια
κεφάλαια», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Παράλληλα όσον αφορά τη ΣΤΑΣΥ, αμφισβήτηση σημειώνεται όσον αφορά τις υποχρεώσεις προς τρίτους ύψους 54.838 χιλ. ευρώ.
Ειδική
αναφορά γίνεται και στις αγωγές για διεκδικήσεις τρίτων σημαντικού
ύψους κατά της ΣΤΑΣΥ, όπου ήδη υπάρχει σχετική πρόβλεψη 7,5 εκατ. ευρώ
που αναμένεται να καλύψουν μόνο μέρος των αγωγών που έχουν γίνει.
(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ")