Στα 4.000 ευρώ θα ανέλθει η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως ανακοίνωσε χθες η γερμανική κυβέρνηση.
Η εφαρμογή αυτού του μέτρου είχε προκαλέσει έντονη αντιπαράθεση και εντός της γερμανικής κυβέρνησης, με τον υπουργό Οικονομικών Β.Σόιμπλε να προβάλει έντονες αντιρρήσεις. Τελικά, οι αντιστάσεις κάμφθηκαν και χθες έγιναν οι επίσημες ανακοινώσεις σε κοινή συνέντευξη Τύπου των υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας/Ενέργειας και Μεταφορών.
Επισήμως, η κυβέρνηση θα το εγκρίνει στα μέσα Μαΐου. Σημειώνεται ότι η αρχική πρόταση προέβλεπε επιδότησης ύψους 5.000 ευρώ.
Όπως παραδέχθηκε ο υπουργός Οικονομίας και Ενέργειας, Σίγκμαρ Γκάμπριελ, ο στόχος που είχε θέσει η γερμανική κυβέρνηση για την κυκλοφορία 1 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2020 δεν πρόκειται να επιτευχθεί.
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, ζητούμενο είναι τουλάχιστον να αυξηθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους σε 400.000 ή το 1% των συνολικών οχημάτων στη χώρα.
Το ύψος του προγράμματος ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα δώσει η κυβέρνηση και τα υπόλοιπα η αυτοκινητοβιομηχανία. Οι αγοραστές θα λαμβάνουν την επιδότηση (4.000 για τα αμιγώς ηλεκτρικά και 3.000 για τα υβριδικά) μόνο αν η -κάθε- εταιρεία προσφέρει το 50% του ποσού.
Ήδη, έχουν συμφωνήσει να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα οι Daimler, VW και BMW. Το πρόγραμμα είναι ανοικτό και σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Επιπλέον, η κυβέρνηση θα επενδύσει 400 εκατ. ευρώ για την κατασκευή υποδομών φόρτισης, καθώς και για τα κρατικά αυτοκίνητα. Σε ότι αφορά πιθανές φοροαπαλλαγές, δεν έχει υπάρξει ακόμα κάποια τελική απόφαση.