Στο τέλος του 2016 θα εισρεύσει στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου το 1,25 δισ. ευρώ από την υλοποίηση της συμφωνίας παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel για 40+10 χρόνια. Οι επικεφαλής της κοινοπραξίας κατά τη διάρκεια ενημέρωσης υποσχέθηκαν αύξηση του τουριστικού ρεύματος, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Στο τέλος του 2016 θα εισρεύσει στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου το 1,25 δισ. ευρώ από την υλοποίηση της συμφωνίας παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel για 40+10 χρόνια.

Οι επικεφαλής της κοινοπραξίας κατά τη διάρκεια ενημέρωσης υποσχέθηκαν αύξηση του τουριστικού ρεύματος, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα τέσσερα έτη, όπου θα υλοποιηθούν επενδύσεις εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων που θα αγγίξουν τα 330 εκατ. ευρώ. Ξεκαθάρισαν, μάλιστα, ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις στα αεροπορικά τέλη τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωση των επενδύσεων, καθώς στόχος είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης:«Θέλουμε περισσότερους επιβάτες για να έχουμε υψηλότερα έσοδα», σημείωσαν χαρακτηριστικά, τονίζοντας ωστόσο ότι μετά την τετραετία η σύμβαση τους δίνει τη δυνατότητα αύξηση των τελών, κάτι που ωστόσο θα εξετάσουν εκείνη την περίοδο.

Συγκεκριμένα ερωτηθείς για επερχόμενες αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport κ. Σούλτε υπογράμμισε ότι τα τέλη που είναι τώρα 12 ευρώ για επιβάτες εντός Σένγκεν και 22 ευρώ για επιβάτες εκτός θα γίνουν ενιαία 13 ευρώ για όλους, με το ποσοστό που πηγαίνει στα αεροδρόμια να μην ξεπερνά το 5%, ενώ με την ολοκλήρωση των επενδύσεων μπορούν να αυξηθούν στα 18 ευρώ.

Ο κ. Σούλτε, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης που παραχώρησαν με τον Δημήτρη Κοπελούζο, ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη λύσει το θέμα της χρηματοδότησης του τόσου μεγάλου εγχειρήματος καθώς η Fraport, σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό της, έχει ταμειακά διαθέσιμα ύψους 1,1 δισ. ευρώ, ενώ έχουν ήδη συμφωνήσει και με τραπεζικά ιδρύματα για την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Ξεκαθάρισε παράλληλα ότι η επένδυση στη χώρα μας είναι μακροχρόνια και πως στόχος είναι η αύξηση των επιβατών σε όλα τα αεροδρόμια. «Δεν είμαστε εδώ για γρήγορο κέρδος. Κοιτάμε μπροστά. Έχουμε πολύ μακροπρόθεσμες συνεργασίες και πιστεύουμε στην προοπτική της χώρας», σημείωσε ο κ. Σούλτε, προσθέτοντας ότι ήδη βρίσκονται σε συνομιλίες με αεροπορικές εταιρείες αλλά και μεγάλους tour operators από τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Στόχος είναι, όπως επισήμανε ο κ. Κοπελούζος «η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου». Οι επικεφαλής της κοινοπραξίας αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας τονίζοντας ότι στην κοινότητα του αεροδρομίου της Αθήνας μέσω του οποίου διακινήθηκαν 18 εκατομμύρια επιβάτες το 2015 απασχολούνται 17.000 άτομα: «Είναι εύκολο να υπολογίσετε πόσοι θα απασχοληθούν στα 14 αεροδρόμια που πέρσι διακίνησαν 23 εκατομμύρια επιβάτες», τόνισε ο κ. Κοπελούζος.

Ο κ. Σούλτε αφού σημείωσε ότι δεν έχουν λάβει λίστα με τον αριθμό των εργαζομένων προσέθεσε ότι βάσει της υποχρέωσης που απορρέει από τη σύμβαση στους υφιστάμενους εργαζομένους θα γίνουν ελκυστικές προσφορές προκειμένου να παραμείνουν. Μέχρι σήμερα κλιμάκιο της κοινοπραξίας υπό τον κ. Σούλτε πραγματοποιεί επισκέψεις στα αεροδρόμια, ενώ ήδη διενεργούνται οι μελέτες για τα πλάνα ανάπτυξης του κάθε αερολιμένα ξεχωριστά, τα οποία θα ανακοινωθούν στο τέλος του καλοκαιριού.

Αναφερόμενος στα προβλήματα των αεροδρομίων ο κ. Σούλτε σημείωσε πως η Fraport-Slentel θα προβεί άμεσα σε σημαντικές βελτιώσεις, ενώ σε βάθος τριετίας θα έχει ολοκληρώσει και τις υποδομές. Αρκεί να πάει κανείς σε περίοδο αιχμής για να διαπιστώσει ότι οι ώρες αναμονής ξεπερνούν καμιά φορά τις δυο ώρες, ενώ δεν δίστασε να πει ότι υπάρχει και θέμα ασφάλειας σε κάποια αεροδρόμια. «Ο όμιλος Fraport και ο όμιλος Κοπελούζος έχουν ήδη μια καλά στηριγμένη συνεργασία και είμαστε πεπεισμένοι ότι η συνδυασμένη εμπειρία μας θα φέρει επιπλέον αξία στην προοπτική του έργου των 14 αεροδρομίων. Θα ενισχύσει την οικονομία, τον τουρισμό, την απασχόληση και θα φέρει έσοδα», σημείωσε.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 05/04/2016)

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr