Σε €2 Δισ. σε 25 Χρόνια Υπολογίζει τα Έσοδα Από το Λιμάνι της Λεμεσού ο Κύπριος Υπουργός Μεταφορών

Σε €2 Δισ. σε 25 Χρόνια Υπολογίζει τα Έσοδα Από το Λιμάνι της Λεμεσού ο Κύπριος Υπουργός Μεταφορών
energia.gr
Παρ, 4 Μαρτίου 2016 - 17:42
Τα έσοδα από την αποκρατικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού υπολογίζουμε ότι θα ανέλθουν στα 2 δισ. ευρώ τα επόμενα 25 χρόνια από τους προτιμητέους αναδόχους ανέφερε ο Υπουργός Συγκοινωνιών της Κυπριακής Δημοκρατίας Μάριος Δημητριάδης στην χθεσινή κοινοβουλευτική επιτροπή συγκοινωνιών και έργων
Τα έσοδα από την αποκρατικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού υπολογίζουμε ότι θα ανέλθουν στα 2 δισ. ευρώ τα επόμενα 25 χρόνια από τους προτιμητέους αναδόχους ανέφερε ο Υπουργός Συγκοινωνιών της Κυπριακής Δημοκρατίας Μάριος Δημητριάδης στην χθεσινή κοινοβουλευτική επιτροπή συγκοινωνιών και έργων.

Τα καθαρά κέρδη θα διαμορφωθούν στα 1,163 δισεκατομμύρια ευρώ με την υποτίμηση του νομίσματος από τα έσοδα των 2 δισεκατομμυρίων σε βάθος χρόνου 25ετίας, συμπλήρωσε.
"Αυτή η συμφωνία είναι πραγματικά επωφελής και πραγματική ανάπτυξη για την οικονομία της Κύπρου, όπου θα βοηθήσει πραγματικά να δημιουργηθούν νέες δραστηριότητες. Δι' αυτής της συμφωνίας, καταρρίπτεται ο μύθος ότι οι αποκρατικοποιήσεις είναι ξεπούλημα, τόνισε.

Τονίζοντας ο Υπουργός Συγκοινωνιών και έργων, ανέφερε ότι τα κέρδη από το λιμάνι της Λεμεσού τώρα ανέρχονται στα 28 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ενώ μετά την εμπορικοποίηση και τη Σύμβαση Παραχώρησης, την προκαταβολή, την φορολογία και τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, τα ετήσια έσοδα προς το κράτος θα διαμορφωθούν στα 50 εκατομμύρια ευρώ.

Εναλλακτικά προσέθεσε, με κατανεμημένες τις κεφαλαιουχικές δαπάνες σε όλη τη διάρκεια της Σύμβασης, τα εκτιμώμενα έσοδα ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως μετά την εμπορικοποίηση μπορούν να συγκριθούν με τα προ της εμπορικοποίησης έσοδα ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως από την Αρχή Λιμένων κύπρου (ΑΛΚ).

Ο Υπουργός Συγκοινωνιών με παρουσίαση στην επιτροπή, παρουσίασε τα 3 έργα και τις εταιρείες που θα αναλάβουν. Όσον αφορά τον τερματικό Σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα αναλάβει η Eurogate International Gmbh, Interorient Navigation Ltd, East MED Holdings S.A , μια γερμανική εταιρεία - η μεγαλύτερη στην Ευρώπη - όπου θα αναλάβει τον χειρισμό των εμπορευματοκιβωτίων και συναφών δραστηριοτήτων με κέρδος ετήσιο στο κυπριακό κράτος της τάξεως του 62,71% επί του κύκλου εργασιών.

Για τα άλλα 2 έργα που αφορούν τις θαλάσσιες υπηρεσίες και τον τερματικό σταθμό γενικού εμπορίου και πολλαπλών χρήσεων θα την αναλάβει τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα δεδομένα η DP World Limited (P&O.M) και G.A.P. Vassilopoulos Public Ltd. - εταιρεία Αραβικών Εμιράτων.
Η εν λόγω εταιρεία θα έχει τις υπηρεσίες αγκυροβολίου, πλεύρισης και πρόσδεσης, ρυμούλκησης, πλοήγησης σκάφους, επίσης τα γενικά λιμενικά δικαιώματα, την διαχείριση σκυβάλων, την παροχή πόσιμου ή μη νερού και η εκβάθυνση πυθμένα όπου η συμφωνία με τον ανάδοχο αυτό θα είναι για 15 χρόνια όσον αφορά τις θαλάσσιες υπηρεσίες με ετήσιο κέρδος επί του κύκλου εργασιών στο 10,1%.
Τέλος, η εταιρία στα πλαίσια του τερματικού σταθμού γενικού εμπορίου και πολλαπλών χρήσεων, ο ανάδοχος θα αναλάβει τον χειρισμό και διακίνηση γενικού φορτίου και συναφείς δραστηριότητες, τα πλοία RO-RO, την διακίνηση επιβατών και την υποστήριξη σε σκάφη ναυτικού για χρονική περίοδο 25 ετών, με κέρδος επί του κύκλου εργασιών στο 52,1%.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, η μεταβατική περίοδος για κάθε έργο, αρχίζει την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης παραχώρησης, όπου καθορίζεται για τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σε 6 - 9 μήνες από την ημερομηνία σύναψης της σύμβασης παραχώρησης, με το ίδιο εύλογο χρονικό διάστημα και για τον τερματικό σταθμό πολλαπλής χρήσης και για τις θαλάσσιες υπηρεσίες.

Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης για κάθε έργο θα είναι για τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων για 25 χρόνια, για τις θαλάσσιες υπηρεσίες 15 χρόνια, ενώ για τον τερματικό σταθμό πολλαπλής χρήσης 25 χρόνια.

Ο κ. Δημητριάδης αποκάλυψε τα ποσά αντιπαροχής για το κάθε έργο που θα παραχωρηθεί. Για τον σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων το αρχικό ποσό καθορίζεται στα 7.500.000,00 ευρώ, με ελάχιστο τέλος παραχώρησης τα 7.000.000.00 το οποίο μπορεί να αναπροσαρμοστεί μόνο αυξητικά βάσει του Δείκτη Τιμών παραγωγού στην Βιομηχανία που καταρτίζει η στατιστική υπηρεσία. Επίσης το κυμαινόμενο τέλος παραχώρησης εαν είναι μεγαλύτερο από το ελάχιστο ετήσιο τέλος παραχώρησης, καθορίζεται ως ποσοστό επί των συνολικών ετησίων εσόδων του παραχωρησιούχου (τζίρος).
Για τις θαλάσσιες υπηρεσίες το αρχικό ποσό είναι 500.000,00 ευρώ με ελάχιστο τέλος παραχώρησης στα 150.000,00 ευρώ.

Τέλος, για τον τερματικό σταθμό πολλαπλής χρήσης το αρχικό ποσό καθορίζεται στα 2.000.000,00 ευρώ με ελάχιστο ετήσιο τέλος παραχώρησης επίσης το ίδιο ποσό, δηλαδή 2.000.000,00 ευρώ.
Μεταξύ άλλων ο κ. Δημητριάδης παρουσίασε τα βήματα μέχρι την παράδοση των έργων. Στις 22 Φεβρουαρίου έγινε η επιλογή προτιμητέου Προσφέροντα και η αποδοχή, ενώ την 25η Φεβρουαρίου, έγινε ενημέρωση στο Υπουργικό Συμβούλιο σχετικά με την διαδικασία και την έγκριση των σχετικών κανονισμών. Εν συνεχεία υπάρχει η διαδικασία λήψης της κοινοβουλευτικής έγκρισης στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και μέσα στις 10 - 17 Μαρτίου αναμένεται η έγκριση των κανονισμών. Η οριστικοποίησης της Σύμβασης παραχώρησης και του Σχεδίου μεταβατικής περιόδου (transition plan) θα γίνει μέχρι το τέλος του Μαρτίου. Τέλος, αφού προηγηθεί η κοινοβουλευτική έγκριση, θα γίνει η εφαρμογή της σύμβασης παραχώρησης και συγχρόνως η καταβολή της προκαταβολής.

Ο υπουργός συγκοινωνιών κλήθηκε στην επιτροπή συγκοινωνιών για να παρουσιάσει τους Κανονισμούς για θέματα αποκρατικοποίησης και παραχώρησης των λιμανιών Λεμεσού, καθώς ενημέρωση και λεπτομέρειες για τις εταιρείες πλειοδότες - αναδόχους.

Όπως ανέφερε ο κ.Δημητριάδης έχουν κατατεθεί οι κανονισμοί και θα πρέπει να εγκριθούν το συντομότερο δυνατόν, κάνοντας έκκληση να το ψηφίσουν όλα τα κόμματα από τη βουλή διότι όπως ανέφερε, όποιος δεν το ψηφίσει θα είναι τόσο κακό που "δεν θα μπορεί να κοιμηθεί το βράδυ".

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr