Η Ινδία και η Αίγυπτος ήταν οι δύο κορυφαίοι προορισμοί για το Ρωσικό πετρέλαιο και αεριέλαιο κενού (VGO) που διακινήθηκε μέσω θαλάσσης τον μήνα Απρίλιο. Οι συνολικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά 10% σε σχέση με τον Μάρτιο, αγγίζοντας τα 3,32 εκατομμύρια τόνους, ενώ η ικανότητα διύλισης αυξήθηκε κατά 13,6% παρά τις τεχνικές δυσκολίες

Οι απευθείας θαλάσσιες μεταφορές από τη Ρωσία στην Ινδία αυξήθηκαν κατά 0,2 εκατομμύρια τόνους μεταξύ Απριλίου και Μαρτίου, ξεπερνώντας τα 0,6 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου και αεριελαίου κενού. Η Αίγυπτος ακολούθησε προσεγγίζοντας τα 0,5 εκατομμύρια τόνους τον Απρίλιο, μία εντυπωσιακή αύξηση από τους 0,1 εκατομμύρια τόνους του Μαρτίου. Όλες οι παραδόσεις κατευθύνθηκαν στον τερματικό σταθμό της Αΐν Σούχνα, στην Ερυθρά Θάλασσα. Αντιθέτως, τα φορτία πετρελαίου και αεριελαίου κενού προς την Κίνα μειώθηκαν, από τους 0,66 εκατομμύρια τόνους τον Μάρτιο στους 0,45 εκατομμύρια τόνους τον Απρίλιο.

Η εικόνα αυτή αντιστοιχεί με την αναζήτηση εναλλακτικών προορισμών για τα πετρελαϊκά προϊόντα της Ρωσίας μετά τις κυρώσεις που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στις αρχές του 2023. Ωστόσο, η Μεσόγειος παραμένει ένας κρίσιμος διαμετακομιστικός κόμβος για τις ρωσικές εξαγωγές, καθώς περί τους 300.000 τόνους πετρελαίου και αεριελαίου κενού μεταφέρθηκαν από πλοίο σε πλοίο κοντά στις ακτές της Ελλάδας και της Μάλτας τον Απρίλιο. Η πλειοψηφία αυτών των φορτίων κατευθύνεται προς τις ασιατικές αγορές, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία.