Οι συνεχιζόμενες εντάσεις μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης και της μητρικής εταιρείας της Alfa Romeo Stellantis κορυφώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν διαμήνυσε στην αυτοκινητοβιομηχανία ότι η ονομασία του επερχόμενου Alfa Romeo EV σε Milano ήταν παράνομη, επειδή το αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί στην Πολωνία. Έτσι, τώρα η Alfa Romeo αποφάσισε να αλλάξει το όνομα σε κάτι που δεν θα προκαλεί συναισθήματα la dolce vita. Εκτός από την απόλυτη αδιαφορία.

Χθες το απόγευμα, η Alfa Romeo πήρε την απόφαση να αποφύγει τις φασαρίες και απλά να αλλάξει το όνομα του πρώτου της EV στο πολύ ασφαλές και ουδέτερο ηχητικά Junior μετά από "μια αντιπαράθεση με αξιωματούχους του Υπουργείου Βιομηχανίας για το Made in Italy δόγμα" την περασμένη Παρασκευή, αναφέρει το Automotive News Europe. Τα πράγματα πρέπει να έγιναν κάπως δύσκολα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου σήμερα ότι η εταιρεία προσπάθησε να εξηγήσει γιατί η διατήρηση του ονόματος Milano ήταν δίκαιη για μια λίστα λόγων, ένας από τους οποίους είναι ότι το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε στην Ιταλία, αλλά αποφάσισε ότι ο πονοκέφαλος από την αντιπαράθεση ήταν υπερβολικός. Έτσι, το Junior είναι αυτό που είναι.

"Όταν μπαίνεις σε πολιτικές συζητήσεις, χάνεις αμέσως τους μισούς αγοραστές σου και θέλαμε να το αποτρέψουμε αυτό", δήλωσε ο Imparato, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Όλο αυτό το δράμα με το όνομα ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, όταν ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso χτύπησε την Stellantis για την απόφαση να κατασκευάσει το EV στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Tychy της Πολωνίας, λέγοντας ότι αν δεν κατασκευάζεται στην Ιταλία, δεν μπορεί να φέρει ένα ιταλικό όνομα, επικαλούμενος ψευδή διαφήμιση.

"Ένα αυτοκίνητο που ονομάζεται Milano δεν μπορεί να παράγεται στην Πολωνία. Αυτό απαγορεύεται από τον ιταλικό νόμο", είπε, αναφερόμενος στον νόμο του 2003 που λέει ότι είναι παράνομο να παρουσιάζεται ψευδώς ένα προϊόν ξένης κατασκευής ως προερχόμενο από την Ιταλία, αλλά συνήθως χρησιμοποιηθεί εναντίον προϊόντων διατροφής, όπως η απαγόρευση ενός αμερικανικού τυριού "Parmigiano Reggiano".

Σε κάθε περίπτωση, αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που το Junior χρησιμοποιείται από την Alfa Romeo, το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε μια έκδοση της σειράς 105 coupe και σε ένα σπορ κουπέ περιορισμένης παραγωγής από τη δεκαετία του 1970. Ήταν επίσης στη σύντομη λίστα των πιθανών ονομάτων πριν το όνομα Milano ανέβει στην κορυφή.

Το σκεπτικό για την κατασκευή του οχήματος εκτός Ιταλίας - το οποίο θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Alfa Romeo που κατασκευάζεται εκτός Ιταλίας - είναι καθαρά οικονομικό.

"Αν κατασκευαζόταν στην Ιταλία, ένα Milano θα ξεκινούσε από περίπου 40.000 ευρώ αντί για 30.000 ευρώ, περιορίζοντας τις δυνατότητές του στην αγορά", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, την περασμένη εβδομάδα στο Μιλάνο, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Φυσικά, πολλά οχήματα φέρουν ονόματα πόλεων που δεν έχουν καμία σχέση με τις τοποθεσίες παραγωγής τους (Kia Sorento και Rio, Hyundai Santa Fe και Tucson, Toyota Tacoma, Chevrolet Malibu κ.λπ.), αλλά αυτό το θέμα αφορά περισσότερο την ιταλική κυβέρνηση εναντίον της Stellantis παρά οτιδήποτε άλλο.