Πολλαπλές πιέσεις μνημονιακοῦ χαρακτῆρος ὑφίστανται οἱ ἑλληνικές ἐπιχειρήσεις τῆς ποντοπόρου ναυτιλίας, οἱ ὁποῖες, ἐκτός ἀπό τό ἐπιβαρυμένο διεθνές κλίμα, ἔρχονται ἐντός Ἑλλάδος ἀντιμέτωπες μέ τήν ὑπερφορολόγηση καίτήν προβληματική τραπεζική χρηματοδότηση. Ἡ ἐπιβράδυνσις τῆς κινεζικῆς οἰκονομίας τήν τελευταία διετία καί ἡ συνακόλουθη μείωσις τοῦ ὄγκου τοῦ διεθνοῦς ἐμπορίου –δεδομένου ὅτι ἡ Κίνα ἀντιπροσωπεύει τό 15% τῆς παγκοσμίου παραγωγῆς– ἔχει ἐπηρεάσει σημαντικάτίς δραστηριότητες τῶν ἑλληνικῶν ναυτιλιακῶν ἑταιρειῶν
Πολλαπλές πιέσεις μνημονιακοῦ χαρακτῆρος ὑφίστανται οἱ ἑλληνικές ἐπιχειρήσεις τῆς ποντοπόρου ναυτιλίας, οἱ ὁποῖες, ἐκτός ἀπό τό ἐπιβαρυμένο διεθνές κλίμα, ἔρχονται ἐντός Ἑλλάδος ἀντιμέτωπες μέ τήν ὑπερφορολόγηση καίτήν προβληματική τραπεζική χρηματοδότηση. Ἡ ἐπιβράδυνσις τῆς κινεζικῆς οἰκονομίας τήν τελευταία διετία καί ἡ συνακόλουθη μείωσις τοῦ ὄγκου τοῦ διεθνοῦς ἐμπορίου –δεδομένου ὅτι ἡ Κίνα ἀντιπροσωπεύει τό 15% τῆς παγκοσμίου παραγωγῆς– ἔχει ἐπηρεάσει σημαντικά τίς δραστηριότητες τῶν ἑλληνικῶν ναυτιλιακῶν ἑταιρειῶν, κάτι πού ἤδη ἀποτυπώνεται στά οἰκονομικά τους ἀποτελέσματα.

Ὁἑλληνικός ἐφοπλισμός δέχεται κτύπημα καί ἀπό τήν περιορισμένη τραπεζική χρηματοδότηση. Μέχρι καί τόν Ἰούνιο, 1 στά 6 εὐρώπ ού δανείζονταν οἱ ἑλληνικές ναυτιλιακές ἑταιρεῖες προήρχοντο ἀπό τό ἑλληνικό τραπεζικό σύστημα. Αὐτό ὅμως ἄλλαξε ἄρδην μετά τούς κεφαλαιακούς περιορισμούς. Μεσοπρόθεσμη ἀπειλή γιά τήν ἀνταγωνιστικότητα τῆς ἑλληνικῆς ναυτιλίας ἀποτελεῖ ἡ γερμανικῆς ἐμπνεύσεως αὔξησις τῶν φορολογικῶν της βαρῶν. Ἤδη μέ τό νέο μνημόνιο ὁ φόρος χωρητικότητος, γιά τά πλοῖα μέ ἑλληνική καί ξένη σημαία, αὐξήθηκε κατά 4% ἐτησίως γιά τήν ἑπόμενη πενταετία.

Μάλιστα, οἱ δανειστές φέρονται νάζητοῦν κά πρόσθετες ἐπιβαρύνσεις. Εἶναι ἐνδεικτικό πώς τό ναυτιλιακό συνάλλαγμα πού εἰσέρευσε στήν Ἑλλάδα τόν Ἰούλιο τοῦ 2015ἀνῆλθε σέ 470 ἑκατ. εὐρώ, ὅταν τόν Ἰούλιο τοῦ 2014 ξεπερνοῦσε τά 1,17 δισ. εὐρώ. Στό ἑπτάμηνο Ἰανουαρίου-Ἰουλίου 2015 οἱ συνολικές εἰσπράξεις ἀπό τήν ποντοπόρο ναυτιλία διαμορφώθηκαν στά 6,8 δισ.εὐρώ, 530 ἑκατ. εὐρώ λιγώτερες σέ σχέση μέ πέρυσι. Τά στοιχεῖα αὐτά ἀποτελοῦν σαφῆ προειδοποίηση γιά τήν τάση μετακομίσεως καί τῶν ναυτιλιακῶν ἑταιρειῶν ἀπό τήν Ἑλλάδα. Καί οἱ κυβερνῶντες πρέπει νά τά λάβουν ὑπ’ ὄψιν τους, πέραν τῶν ἰδεοληψιῶν τους.
Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr