Τα δύο τελευταία χρόνια, η μείωση στην κατανάλωση βενζίνης έχει φτάσει το 35%, με αποτέλεσμα να κλείσουν περίπου 1.100 πρατήρια υγρών καυσίμων, όπως υποστηρίζουν οι παράγοντες της αγοράς. Την ίδια στιγμή, γύρω στα 500 πρατήρια εκτιμάται ότι βρίσκονται υπό πώληση, καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν τα βγάζουν πέρα με τις συνθήκες που επικρατούν πλέον στον κλάδο.

Τα δύο τελευταία χρόνια, η μείωση στην κατανάλωση βενζίνης έχει φτάσει το 35%, με αποτέλεσμα να κλείσουν περίπου 1.100 πρατήρια υγρών καυσίμων, όπως υποστηρίζουν οι παράγοντες της αγοράς. Την ίδια στιγμή, γύρω στα 500 πρατήρια εκτιμάται ότι βρίσκονται υπό πώληση, καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν τα βγάζουν πέρα με τις συνθήκες που επικρατούν πλέον στον κλάδο.

Εκτός όμως από τη μείωση της ζήτησης πανελλαδικά, δύο είναι οι νέες τάσεις που παρατηρούνται: Από τη μια η επιλογή αρκετών καταναλωτών στη Βόρεια Ελλάδα να καταφεύγουν στα βενζινάδικα των Σκοπίων και της Βουλγαρίας και από την άλλη η έξαρση της λαθρεμπορίας, ελλείψει επαρκών κρατικών ελέγχων.

Στην πρώτη περίπτωση, η βενζίνη είναι πολύ φθηνότερη στις γειτονικές μας χώρες, τουλάχιστον κατά 50 λεπτά ανά λίτρο. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων για τους κατοίκους της Μακεδονίας που επιλέγουν να διανύσουν μερικά χιλιόμετρα παραπάνω, αλλά και σε μεγάλες ζημιές για τους Έλληνες πρατηριούχους.

Όσον αφορά το λαθρεμπόριο, ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Χ. Μαυράκης, θεωρεί ότι η ραγδαία αύξηση του φόρου οδήγησε στην πραγματικότητα σε έξαρση της λαθρεμπορίας και σε μείωση των κρατικών εσόδων, τα οποία περιορίστηκαν σε 2,64 δις ευρώ από 3,2 δις πέρυσι. Ανάμεσα στις παράνομες πρακτικές που συνηθίζονται στην αγορά ανήκει η πρόσμειξη του καυσίμου με μεθανόλη σε ποσοστό 10%, όπως βεβαίως και οι πειραγμένες αντλίες.

Αναφορικά με τις τιμές της βενζίνης, ο κ.Μ. Κιούσης,πρόεδρος της Οµοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, δήλωσε πρόσφατα στο «Βήμα» ότι στην ενδεικτική τιµή της αμόλυβδης των 1,66 ευρώ, τα 1,07 ευρώ είναι ο συνολικός φόρος, 50 λεπτά είναι η τιµή του διυλιστηρίου και 9 λεπτά είναι το κέρδος της εταιρείας εµπορίας πετρελαιοειδών, το µεταφορικό κόστος και το κέρδος του πρατηριούχου. Όπως δήλωσε, από 8 - 9 λεπτά που ήταν το κέρδος των πρατηριούχων το 2008 έπεσε – κυρίως στην Αττική – το 2011 στα 1 ως 3 λεπτά.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr