Η Βενεζουέλα δυσκολεύεται να διοχετεύσει το πετρέλαιό της στην αγορά λόγω των κατασχέσεων δεξαμενόπλοιων στην Καραϊβική, δήλωσαν πολλοί αξιωματούχοι της χώρας στους New York Times και το Reuters. Δύο φορτωμένα δεξαμενόπλοια VLCC έχουν κατασχεθεί από την Αμερικανική Ακτοφυλακή. Ένα άλλο έχει «καταδιωχθεί» πίσω στον Ατλαντικό χωρίς να κατασχεθεί. Τουλάχιστον αρκετά ακόμη έχουν επιστρέψει στη μέση του ταξιδιού τους, σύμφωνα με το TankerTrackers.com. Πολλοί ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων έχουν αρνηθεί να υπογράψουν νέες ναυλώσεις για μελλοντικές φορτώσεις της Βενεζουέλας, δήλωσαν αξιωματούχοι. Και περίπου 30 δεξαμενόπλοια έχουν αποκλειστεί 

στα χωρικά ύδατα της χώρας, λόγω κινδύνου κατάσχεσης και περιμένοντας μια ασφαλή πολιτική πρόβλεψη για την αναχώρησή τους. 

Οι αγοραστές πετρελαίου που πληρώνουν για τις αποστολές της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας PDVSA στην Κίνα διστάζουν να εγκρίνουν αποστολές λόγω του κινδύνου κατάσχεσης, δήλωσαν πηγές της εταιρείας στο Reuters. Οι φορτώσεις της Chevron για εξαγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζονται ανεπηρέαστες - η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι δεν έχει αντιμετωπίσει καμία διακοπή - αλλά οι δεξαμενές αποθήκευσης της PDVSA γεμίζουν. 

Ως προσωρινό μέτρο, η PDVSA χρησιμοποιεί τα ακινητοποιημένα δεξαμενόπλοια με ξένη σημαία ως πλωτές αποθήκες, γεμίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα με την ελπίδα να καθυστερήσει την ημέρα που θα πρέπει να ξεκινήσει το κλείσιμο της παραγωγής λόγω έλλειψης χώρου για την τοποθέτηση του πετρελαίου. Μέχρι στιγμής, η PDVSA δεν έχει δηλώσει ανωτέρα βία για να αναστείλει επίσημα τις φορτώσεις και να μειώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις. 

Σύμφωνα με το Reuters, αυτή η στρατηγική έχει τα όριά της: ορισμένοι πελάτες πιέζουν να εκφορτώσουν τα φορτία τους πίσω σε τερματικούς σταθμούς της Βενεζουέλας, απελευθερώνοντας τα δεξαμενόπλοιά τους για περαιτέρω ταξίδια με μικρότερο κίνδυνο απαγόρευσης. 

Για να κατευνάσει τις ανησυχίες των αγοραστών, ο δικτάτορας της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο έχει στείλει το ναυτικό της χώρας για να συνοδεύσει τα εξερχόμενα δεξαμενόπλοια στο δρόμο τους προς την Κίνα. Ωστόσο, αυτά τα συνοδευτικά οχήματα σταματούν στα όρια των χωρικών υδάτων της Βενεζουέλας, σύμφωνα με τους New York Times. Μέχρι στιγμής, όλες οι απαγορεύσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε διεθνή ύδατα. 

Η εθνοσυνέλευση της Βενεζουέλας ενέκρινε την Τρίτη νομοθεσία για την ποινικοποίηση των κατασχέσεων δεξαμενόπλοιων και αξιωματούχοι δήλωσαν στους Times ότι ο Μαδούρο εξετάζει το ενδεχόμενο να τοποθετήσει Βενεζουελάνους στρατιώτες σε εξερχόμενα δεξαμενόπλοια, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο επιβίβασης από την ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Ωστόσο, αυτό θα αύξανε τις πιθανότητες μιας άμεσης στρατιωτικής σύγκρουσης, η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει μια ευρύτερη και πιο ισχυρή αμερικανική παρέμβαση. Το Πεντάγωνο έχει δημιουργήσει την πιο σημαντική ναυτική ομάδα εργασίας που έχει παρατηρηθεί στην περιοχή από την Κρίση των Πυραύλων της Κούβας, συμπεριλαμβανομένου του υπεραεροπλανοφόρου USS Gerald R. Ford  και μιας τριπλοπλοϊκής ομάδας αμφίβιων έτοιμης ναυτικής δύναμης του Ναυτικού και των Πεζοναυτών. 

Η εκστρατεία πίεσης των ΗΠΑ «πιθανώς» στοχεύει στην απομάκρυνση του Μαδούρο από την εξουσία, δήλωσε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ τη Δευτέρα το βράδυ σε συνέντευξη Τύπου στη Φλόριντα. 

«Λοιπόν, νομίζω ότι πιθανότατα θα γινόταν. Δεν μπορώ να του πω. Εξαρτάται από αυτόν τι θέλει να κάνει. Νομίζω ότι θα ήταν έξυπνο εκ μέρους του να το κάνει αυτό. Αλλά πάλι, θα το μάθουμε», είπε ο Τραμπ. «Αν παίξει σκληρά, θα είναι η τελευταία φορά που θα μπορεί να παίξει σκληρά... Έχουμε μια τεράστια στρατιά για αυτόν».

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr