από τον ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή τύπου ισχύος μεταξύ των αγοραστών, με τα plug-in υβριδικά να συνεχίζουν να κερδίζουν δυναμική.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Μέχρι τον Οκτώβριο του 2025 , τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 16,4% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό ποσοστό του 13,2% τον Οκτώβριο του 2024 από την αρχή του έτους. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατέλαβαν το 34,6% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 36,6%, από 46,3% την ίδια περίοδο το 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τους πρώτους δέκα μήνες του 2025 , ταξινομήθηκαν 1.473.447 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, καταλαμβάνοντας το 16,4% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, οι οποίες συνολικά αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν άνοδο: Γερμανία (+39,4%), Βέλγιο (+10,6%), Ολλανδία (+6,6%) και Γαλλία (+5,3%).
Τα στοιχεία του Οκτωβρίου 2025 για την περίοδο από την έναρξη ισχύος έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν στις 3.109.362 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+27,1%), Γαλλία (+26,3%), Γερμανία (+10,3%) και Ιταλία (+8,9%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 34,6% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με δυνατότητα plug-in συνεχίζουν να αυξάνονται, φτάνοντας τις 819.201 μονάδες κατά την ίδια περίοδο. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+109,6%), η Ιταλία (+76,5%) και η Γερμανία (+63,4%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα plug-in αντιπροσωπεύουν πλέον το 9,1% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 7% πέρυσι.
Η ετήσια διακύμανση τον Οκτώβριο του 2025 έδειξε αύξηση 38,6% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 9,4% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα υβριδικά αυτοκίνητα με δυνατότητα plug-in κατέγραψαν αύξηση 43,2%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου 2025 , οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 18,3%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατακόρυφα κατά 32,3%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-22,5%), την Ιταλία (-16,9%) και την Ισπανία (-13,7%).
Με 2.459.151 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 27,4% από 34% την ίδια περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 24,5%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να διαμορφωθεί στο 9,2% για τον Οκτώβριο του 2025 από την αρχή του έτους. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή του Οκτωβρίου 2025 έδειξε μείωση 14,3% για τη βενζίνη και 21,9% για το ντίζελ.