Την Παρασκευή τέθηκαν σε ισχύ οι τελευταίες κυρώσεις των ΗΠΑ κατά των δύο κορυφαίων εξαγωγέων της Ρωσίας, της Rosneft και της Lukoil, ωθώντας σε δράση για την εξασφάλιση εναλλακτικών προμηθειών για τις ασιατικές αγορές. Η ημερήσια τιμή VLCC αντιπροσώπευε αύξηση 576% από την αρχή του έτους.
Οι τιμές των VLCC σε άλλες διαδρομές αυξήθηκαν επίσης στο υψηλότερο επίπεδο από το 2020, στα 116.400 δολάρια την ημέρα, ανέφερε η έκθεση. Σε διαδρομές που ξεκινούν από τη Μέση Ανατολή, δώδεκα υπερδεξαμενόπλοια συμβλήθηκαν πρόσφατα για παραδόσεις στα τέλη Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, ανέφερε το Bloomberg. Οι τιμές για τα μικρότερα δεξαμενόπλοια έχουν επίσης αυξηθεί καθώς οι έμποροι στρέφονται σε όλα τα διαθέσιμα πλοία για τη μεταφορά αργού πετρελαίου.
Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων αυξάνονται εδώ και πάνω από ένα μήνα εν μέσω διαταραχών που σχετίζονται με τις κυρώσεις, οι οποίες οδήγησαν σε αύξηση των τιμών πετρελαίου που διακινούνται. Στις αρχές Οκτωβρίου, το πετρέλαιο και τα συμπυκνώματα που διακινούνται έφτασαν τα 1,2 δισεκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa που επικαλείται το Bloomberg. Ο αριθμός ήταν ο υψηλότερος από τουλάχιστον το 2016, σημείωσε το δημοσίευμα.
Το πετρέλαιο σε πλωτές αποθήκες έχει επίσης αυξηθεί λόγω των κυρώσεων, μειώνοντας περαιτέρω τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων και αυξάνοντας τους ναύλους. Η Kpler ανέφερε πρόσφατα ότι μεταξύ Αυγούστου και Νοεμβρίου, το ιρανικό πετρέλαιο σε πλωτές αποθήκες διπλασιάστηκε φτάνοντας τα 36 εκατομμύρια βαρέλια, ενώ οι παραδόσεις σε Κινέζους αγοραστές έχουν μειωθεί σε ποσοστό μικρότερο από 1,2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, από μέσο όρο 1,44 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως νωρίτερα μέσα στο έτος.
Στην Ασία, το πετρέλαιο σε πλωτές αποθήκες αυξήθηκε κατά 20 εκατομμύρια βαρέλια τους τελευταίους δύο μήνες, φτάνοντας συνολικά τα 53 εκατομμύρια βαρέλια, ανέφερε το Reuters νωρίτερα αυτόν τον μήνα, επικαλούμενο στοιχεία του Kpler. Μεγάλο μέρος αυτού του πετρελαίου προήλθε από τους τρεις παραγωγούς πετρελαίου που έχουν υποστεί κυρώσεις: τη Ρωσία, το Ιράν και τη Βενεζουέλα.