Τα ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai, όπως το IONIQ 5, είναι από τα EV με την ταχύτερη φόρτιση, αλλά η εταιρεία λέει ότι η ταχύτητα δεν είναι ακόμη αρκετά υψηλή. Για να ανταποκριθεί σε ένα τυπικό γέμισμα βενζίνης, η Hyundai πιστεύει ότι τα 3 λεπτά είναι ο μαγικός αριθμός για τους χρόνους φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Κατασκευασμένα στην πλατφόρμα E-GMP, τα Hyundai IONIQ 5 και IONIQ 6 μπορούν να επαναφορτιστούν από 10% έως 80% σε μόλις 18 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή DC 350 kW και σύστημα 800V.

Παρόλο που αυτό είναι ήδη από τα καλύτερα στον κλάδο, η Hyundai πιέζει για ακόμη ταχύτερη φόρτιση. Σύμφωνα με τον Tyrone Johnson, επικεφαλής του Τεχνικού Κέντρου της Hyundai Motor Europe, οι οδηγοί αναζητούν χρόνους φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων περίπου 3 λεπτών.

«Η προσδοκία των πελατών είναι ότι θα χρειαστούν τρία λεπτά για να γεμίσει ένα αυτοκίνητο, όπως ακριβώς συμβαίνει και με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Τζόνσον στο Auto Express , έστω και μόνο για δική τους διαβεβαίωση.

Το στέλεχος της Hyundai εξήγησε ότι «ίσως είναι αντίληψη παρά πραγματικότητα, αλλά ανησυχούν για το άγχος της αυτονομίας και για το αν ξαφνικά θα χρειαστεί να οδηγήσουν 200 μίλια», προσθέτοντας ότι ο απώτερος στόχος «είναι να φτάσουν στην ίδια ταχύτητα με το ICE».

Οι οδηγοί που δεν μπορούν να φορτίσουν στο σπίτι πρέπει να γνωρίζουν πόσο γρήγορα μπορούν να επαναφορτιστούν σε δημόσιους σταθμούς ταχείας φόρτισης, δήλωσε ο Johnson. Το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι η επίτευξη υψηλότερων ταχυτήτων φόρτισης, χωρίς απλώς να συνδέονται μεγαλύτερες μπαταρίες.

Για να επιτύχει χρόνους φόρτισης 3 λεπτών, η Hyundai εργάζεται για να φέρει στην αγορά φόρτιση 400 kW. Με αυτόν τον τρόπο, η Hyundai όχι μόνο θα μειώσει τους χρόνους φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να ταιριάζουν με τον χρόνο που απαιτείται για την πλήρωση μιας δεξαμενής βενζίνης, αλλά θα προσφέρει και μεγαλύτερη αυτονομία οδήγησης χωρίς τη χρήση μεγαλύτερης, ακριβότερης μπαταρίας.

Τα στελέχη της SK Innovation οδηγούν το Hyundai IONIQ 9 και το ηλεκτροκίνητο Genesis G80 εξοπλισμένο με μπαταρίες SK On (Πηγή: SK Innovation)
Παρόλο που η Hyundai προωθεί τη φόρτιση 350 kW, οι πραγματικοί ρυθμοί φόρτισης είναι συνήθως πιο κοντά στα 250 kW, ανάλογα με παράγοντες όπως η θερμοκρασία της μπαταρίας και η ταχύτητα του σταθμού φόρτισης.

Η Porsche Taycan είναι αυτή τη στιγμή το ηλεκτρικό όχημα με την ταχύτερη φόρτιση, με ισχύ έως και 320 kW. Αρκετά νέα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των Lucid Gravity και Porsche Cayenne Electric, κυκλοφορούν με μέγιστη ισχύ φόρτισης 400 kW, καθώς οι χρόνοι φόρτισης συνεχίζουν να βελτιώνονται.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr