Kίνα: Φρένο στα Πολύ Γρήγορα ΕV και στις «Κομψές» Λαβές Θυρών για Λόγους Ασφαλείας

Kίνα: Φρένο στα Πολύ Γρήγορα ΕV και στις «Κομψές» Λαβές Θυρών για Λόγους Ασφαλείας
energia.gr
Παρ, 14 Νοεμβρίου 2025 - 12:23

Η κινεζική κυβέρνηση πρότεινε νέα πρότυπα ασφαλείας για τα αυτοκίνητα, τα οποία θα επιλέγουν από προεπιλογή μια λειτουργία πιο αργής επιτάχυνσης για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, περιορίζοντας τις εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες επιτάχυνσης που βλέπουμε στην αγορά αυτές τις μέρες, σύμφωνα με το CarNewsChina.

Οπως αναφέρει το electrek.co, το ίδιο προσχέδιο περιλαμβάνει κανονισμούς για τις κομψές λαβές θυρών ηλεκτρικών οχημάτων (που είναι μέσα και δεν εξέχουν) και τη χρήση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Το νέο πρότυπο ασφαλείας συντάχθηκε από το Υπουργείο Δημόσιας Ασφάλειας της Κίνας και περιλαμβάνει αρκετές νέες προτάσεις, η πιο ενδιαφέρουσα από τις οποίες είναι ο περιορισμός της επιτάχυνσης.

Τα αυτοκίνητα έχουν γίνει εξαιρετικά γρήγορα στις μέρες μας, ειδικά με την εισαγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία μπορούν να επιτύχουν χαμηλές ταχύτητες 0-60 με ελάχιστη προσπάθεια.

Όχι μόνο αυτό, αλλά αυτοί οι χρόνοι επιτάχυνσης των supercar έχουν εκδημοκρατικοποιηθεί λόγω της ευκολίας επίτευξής τους με ηλεκτρικά οχήματα, έτσι ώστε ακόμη και οχήματα με σχετικά λογικές τιμές να μπορούν να προσφέρουν επιδόσεις supercar.

Φαίνεται ότι η κυκλοφορία όλων αυτών των εξαιρετικά γρήγορων οχημάτων στο δρόμο έχει γίνει υπερβολική για την κινεζική κυβέρνηση και τώρα προσπαθούν να περιορίσουν την επιτάχυνση... τουλάχιστον στις προεπιλεγμένες λειτουργίες οδήγησης.

Ο νέος κανονισμός θα απαιτεί από κάθε όχημα να επιλέγει από προεπιλογή μια λειτουργία οδήγησης που περιορίζει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (0-62 μίλια/ώρα) σε 5 δευτερόλεπτα ή πιο αργά. Άλλες λειτουργίες οδήγησης θα εξακολουθήσουν να είναι επιλέξιμες και φαίνεται ότι δεν θα περιορίζονται καν στη χρήση τους σε δημόσιους δρόμους, απλώς το αυτοκίνητο θα ξεκινά με την προεπιλεγμένη πιο αργή λειτουργία που έχει επιλεγεί.

Υπάρχουν πολλά άλλα χαρακτηριστικά ασφαλείας στην ίδια πρόταση, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης τα αυτοκίνητα να είναι εξοπλισμένα με προειδοποιήσεις για κακή χρήση των πεντάλ και ένα σύστημα διακοπής της παροχής ρεύματος όταν το αυτοκίνητο ανιχνεύει κακή χρήση των πεντάλ.

Με τα χρόνια, έχουμε δει πολλές αναφορές για «ακούσια επιτάχυνση» με ηλεκτρικά οχήματα, αλλά όπως συμβαίνει με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα , η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των καταστάσεων είναι απλώς σύγχυση στο πεντάλ - ένας οδηγός πατάει το γκάζι νομίζοντας ότι είναι το φρένο, πανικοβάλλεται και πατάει πιο δυνατά, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι απλώς επιταχύνει περισσότερο το αυτοκίνητο. Ενώ αυτό μπορεί να συμβεί με οποιοδήποτε αυτοκίνητο, τείνει να είναι πιο επικίνδυνο σε ταχύτερα οχήματα, καθώς οι οδηγοί έχουν λιγότερο χρόνο να αντιδράσουν και μπορεί να εκπλαγούν περισσότερο από ένα πιο ισχυρό όχημα.

Ο κανονισμός περιλαμβάνει ένα άλλο σημείο εστίασης για το οποίο έχουμε ακούσει πολλά τελευταία: τις λαβές των θυρών.

Μια τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια είναι η συμπερίληψη κομψών λαβών θυρών που διπλώνουν επίπεδα στο αμάξωμα του οχήματος, βελτιώνοντας ελαφρώς την αεροδυναμική και δίνοντας στα αυτοκίνητα μια πιο κομψή εμφάνιση. Η τάση αυτή συχνά αποδίδεται στην Tesla, η οποία διαθέτει λαβές θυρών που απλώνονται επίπεδα (κάποιου τύπου) σε όλα τα αυτοκίνητά της.

Αλλά έχουμε δει επίσης πρόσφατες αντιδράσεις κατά αυτού του σχεδιαστικού χαρακτηριστικού, παράλληλα με αγωγές για θανατηφόρα ατυχήματα υψηλού προφίλ, οι οποίες ισχυρίζονται ότι οι επιβάτες παγιδεύτηκαν μέσα στο αυτοκίνητο λόγω κακού σχεδιασμού της λαβής της πόρτας. Η Tesla αντιμετωπίζει έρευνα, αλλά και άλλες μάρκες τον ίδιο έλεγχο.

Έτσι, το σχέδιο κανονισμού της Κίνας απαιτεί κάθε επιβάτης του οχήματος να μπορεί να εξέλθει από τουλάχιστον δύο πόρτες (σε περίπτωση που κάποια εμποδίζεται με κάποιο τρόπο), όλες οι πόρτες να έχουν μηχανικές λαβές απασφάλισης τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, και οι πόρτες να ξεκλειδώνουν αυτόματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Τέλος, ο κανονισμός διέπει τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και απαιτεί από τους οδηγούς να επαληθεύουν ότι έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση σχετικά με τους περιορισμούς του συστήματος πριν τους επιτραπεί να το χρησιμοποιήσουν. Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν είτε βιομετρικά στοιχεία είτε συνδεόμενοι σε έναν λογαριασμό για να επαληθεύσουν ότι έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση. Και όλα τα συστήματα ADAS υποχρεούνται να χρησιμοποιούν παρακολούθηση προσοχής οδηγού, τόσο με ανίχνευση χεριών όσο και με ανίχνευση ματιών (ένα σύστημα που η Tesla μόλις δήλωσε ότι θα απενεργοποιήσει σε «έναν ή δύο μήνες»).

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr