Το Κρατικό Κέντρο Ατομικής Έρευνας Bhabha (BARC) της Ινδίας, αναπτύσσει δύο σχέδια SMR, ισχύος 55 MWe (ηλεκτρικά μεγαβάτ) και 200 MWe. Τα σχέδια, που ονομάζονται Μικροί Προκατασκευασμένοι Αντιδραστήρες Bharat (BSMR), θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως σταθμοί παραγωγής ενέργειας σε ενεργοβόρες βιομηχανίες, όπως η τσιμεντοβιομηχανία και η χαλυβουργία.
«Οι πυρηνικοί αντιδραστήρες είναι πολύ ασφαλείς και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και για την τροφοδοσία εμπορικών πλοίων», ανέφερε η εφημερίδα Business Standard, επικαλούμενη έναν ανώνυμο ανώτερο κυβερνητικό αξιωματούχο. Το Ινδικό Ναυτικό έχει ήδη υιοθετήσει την πυρηνική πρόωση, με δύο πυρηνικά υποβρύχια - το INS Arihant και το INS Arighaat. Τα δύο υποβρύχια χειρίζονται τον πυρηνικό αντιδραστήρα των 83 MWe. Ωστόσο, αναφορές δείχνουν ότι μελλοντικές παραγγελίες θα περιλαμβάνουν τον αντιδραστήρα των 200 MWe, συμβάλλοντας στη βελτίωση της αντοχής στη θάλασσα.
Η επέκταση της τεχνολογίας σε πολιτική χρήση, συμπεριλαμβανομένης της εμπορικής ναυτιλίας, θα βοηθούσε στον μετασχηματισμό της εγχώριας πυρηνικής βιομηχανίας της Ινδίας. Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία εργάζεται για τη μείωση του αποτυπώματος των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, η πυρηνική τεχνολογία έχει προταθεί για να διαδραματίσει ρόλο στην απαλλαγή του τομέα από τις εκπομπές άνθρακα. Τον Ιούνιο, η Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας του ΙΜΟ ενέκρινε αναθεωρήσεις της σύμβασης SOLAS ώστε να συμπεριληφθούν νέες τεχνολογίες όπως οι SMR.
Πράγματι, αρκετοί πάροχοι τεχνολογίας επιταχύνουν τον σχεδιασμό και την παραγωγή SMR για εμπορική ναυτιλία. Η Ινδία βλέπει αυτό ως μια καλή ευκαιρία και μάλιστα εργάζεται για τροποποιήσεις στους νόμους της για την πυρηνική ενέργεια ώστε να συμπεριλάβει τον ιδιωτικό τομέα. Τον περασμένο χρόνο, η Ινδία ανανέωσε επίσης την πυρηνική συνεργασία της με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Στόχος είναι η ενίσχυση της ικανότητάς της για τον σχεδιασμό και την παραγωγή SMR και προηγμένων αρθρωτών αντιδραστήρων (AMR)