Αρχικά, το Ταμείο Καινοτομίας & Υποδομών θα υπάγεται στο γνωστό μας Υπερταμείο, το οποίο στοχεύει σταδιακά να μετατραπεί σε έναν ισχυρό επενδυτή, όπως το NBIM της Νορβηγίας ή το PIF της Σαουδικής Αραβίας. Φυσικά, ο ελληνικός οργανισμός ξεκινά με ένα πολύ πιο μετριοπαθές κεφάλαιο ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Παπαχρήστου, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, αυτό το ποσό είναι μόνο η αρχή. Το ΤΚΥ επιθυμεί να επενδύσει ως και 1 δισεκατομμύριο ευρώ μέσα στην επόμενη τετραετία, επιδιώκοντας τη συνεργασία και με ιδιώτες.
Το ΤΚΥ θα επικεντρωθεί σε σύγχρονους τομείς αιχμής με σκοπό την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε κλάδους υψηλής προστιθέμενης αξίας. Κομβικό ρόλο θα έχουν η πράσινη και η ψηφιακή μετάβαση, δηλαδή έργα ΑΠΕ και data centers. Ως φυσική συνέχεια των δύο προαναφερθέντων, η διαχείριση του νερού αποτελεί εξίσου κρίσιμο στοίχημα. Σημαντική θεωρείται, επίσης, η μπλε οικονομία, η οποία συνιστά απαραίτητη προσέγγιση για την ανάπτυξη μίας νησιωτικής χώρας όπως η Ελλάδα. Παράλληλα, θα δοθεί έμφαση στην αγροτική τεχνολογία, με στόχο την προσαρμογή των αγροτικών πρακτικών στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Τέλος, η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στον τομέα της βιοτεχνολογίας, έχοντας ένα άριστο επιστημονικό δυναμικό.
Ο κ. Παπαχρήστου, σε συνέντευξή του, επισήμανε ότι το ΤΚΥ έχει ήδη εντοπίσει μία λίστα έργων που αξίζουν ενίσχυσης. Οι ανακοινώσεις για τις πρώτες επενδύσεις αναμένονται μέσα στους επόμενους μήνες. Μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση ευελπιστεί πως ο νέος οργανισμός θα κόψει τον Γόρδιο Δεσμό που ταλανίζει την ελληνική οικονομία εδώ και δεκαετίες, επιταχύνοντας τις επενδύσεις ώστε η χώρα να ευθυγραμμιστεί με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πέραν του νέου επενδυτικού βραχίονα, δεν πρέπει κανείς να ξεχνά και την αρχική αποστολή του Υπερταμείου. Ο κ. Παπαχρήστου διαχειρίζεται ένα εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο υποδομών, το οποίο προορίζεται για ιδιωτικοποίηση. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν οι υποδομές μεταφορών, όπως τα αεροδρόμια και τα λιμάνια. Όσον αφορά τα πρώτα, υπάρχει ένα πακέτο 22 αεροδρομίων, με τον διαγωνισμό για τη μίσθωσή τους να ξεκινά στο τέλος του 2025 ή εντός του 2026. Για τα δεύτερα, τρέχουν ήδη οι διαγωνισμοί για λιμάνια όπως της Καβάλας και της Πάτρας, ενώ ετοιμάζονται νέα σχέδια για Αλεξανδρούπολη και Βόλο.