Η αλλαγή σταδιοδρομίας της Σταροβοΐτοβα ήρθε αφού φίλοι της την ενημέρωσαν ότι υπήρχαν θέσεις εργασίας σε ένα πλοίο στην Mumansk Shipping Company, στην οποία δούλευε αρχικά ως νοσοκόμα στο πυρηνικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Sevmorput.
Στη συνέχεια σπούδασε εξ αποστάσεως, αποφοιτώντας από την ρωσική Κρατική Ναυτική Ακαδημία Ναυάρχου S.O. Makarov, με εξειδίκευση ως μηχανικός πλοήγησης. Ο βαθμός του καπετάνιου τής απονεμήθηκε κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων για την 80ή επέτειο της πυρηνικής βιομηχανίας της Ρωσίας, με την Σταροβοΐτοβα να λέει: «Το να είσαι καπετάνιος σημαίνει να συνεχίζεις τις παραδόσεις του πυρηνικού στόλου, να αγαπάς το πλήρωμα και το παγοθραυστικό. Εκεί βλέπω τη μεγαλύτερη αποστολή μου. Θα το αναλαμβάνω κάθε μέρα. Και ελπίζω πολύ ότι θα πετύχω και θα δικαιώσω την εμπιστοσύνη σας και την εμπιστοσύνη των συναδέλφων μου».
Το Yamal είναι ένα από τα οκτώ πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά στη Ρωσία και αποτελεί μέρος του Project 10521, που ανήκει στη ρωσική Rosatom. Τα συγκεκριμένα πλοία δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, η οποία αποτελεί τη συντομότερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ της Δυτικής Ευρασίας και της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού.
Τα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά παίζουν κεντρικό ρόλο στο σχέδιο της Ρωσίας για την ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού, της ναυτιλιακής οδού κατά μήκος της βόρειας ακτής της, η οποία μπορεί να μειώσει την απόσταση και την ταχύτητα για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων από τη Βόρεια Ευρώπη στην Ασία. Η διαδρομή των 5.600 χιλιομέτρων εκτείνεται από την Αγία Πετρούπολη και το Καλίνινγκραντ μέχρι το Βλαδιβοστόκ.
Η Ρωσία επισημαίνει ότι η απόσταση από το Μούρμανσκ μέχρι τα ιαπωνικά λιμάνια μειώνεται στο μισό με τη χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού αντί της Διώρυγας του Σουέζ, καθώς η διάρκεια του πλου μειώνεται από περίπου 37 σε 18 ημέρες.
Εξάλλου, η υπερθέρμανση του πλανήτη έχει καταστήσει την πλοήγηση μεγάλης κλίμακας κατά μήκος της διαδρομής πιο εφικτή, η οποία διευκολύνεται από το πρόγραμμα κατασκευής πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών.
Η Rosatom ανέφερε ότι το 2024 σχεδόν 37,8 εκατομμύρια τόνοι εμπορευματικής κυκλοφορίας χρησιμοποίησαν τη Βόρεια Θαλάσσια Οδό, 1,6 εκατομμύρια τόνους πάνω από το προηγούμενο υψηλό. Σημειώθηκε, επίσης, ρεκόρ ταξιδιών διαμετακόμισης – 92τον αριθμό - που βοήθησε να σημειωθεί ρεκόρ μεταφοράς διαμετακομιστικού φορτίου, φτάνοντας συνολικά στα 3 εκατομμύρια τόνους.
Ο στόλος πυρηνικών παγοθραυστικών εκτέλεσε 976 συνοδείες παγοθραυστικών.