«Δια πρώτην φοράν, αι Αθήναι δεν άδειασαν τον Αύγουστον», διαπιστώνουν οι παλαιότεροι. Τον Σεπτέμβριο, που οι ευγενείς Αθηναίοι θα επανακάμψουν από τα χωριά και τις ντάτσες τους, θα προκαλέσουν αφόρητη κυκλοφοριακή συμφόρηση στις δύο εθνικές οδούς, Πάτρας και Λαμίας και το αδιαχώρητο στις κεντρικές λεωφόρους της πρωτευούσης, Κηφισίας, Μεσογείων και του Κηφισού. 

Στίφη τουριστών θα κατακλύζουν την Πλάκα και τα πέριξ Συν/τος. Πλήθος λαθρομεταναστών καταλαμβάνουντις τις δυτικές συνοικίες. Τα μαζικά μέσα μεταφοράς (μετρό και λεωφορεία) πλήρη από απήλυδες τσαμπατζήδες. Το νερό της πρωτευούσης εξαντλείται, το ηλεκτρικό ρεύμα διακόπτεται κι η ποιότητα του αέρος υπολείπεται υγιεινών κριτηρίων  - ιδίως μετά κι από τις πρόσφατες πυρκαγιές των περιαστικών δασών της Αττικής.

Καθίσταται φανερόν ό,τι η πρωτεύουσα εξήντλησε τα περιθώρια της πληθυσμιακής αντοχής, με τα 5 εκατομμύρια κατοίκους της.

Δύο μάρτυρες, ένας αρχιτέκτονας κι ένας Τραπεζίτης έκρουσαν πρόσφατα τον κώδωνα του κινδύνου, για την μη περαιτέρω υποβάθμιση της ζωής των μονίμων κατοίκων των Αθηνών, στρυμωγμένων μέσα σε 44 τετραγωνικά χιλιόμετρα , με ελάχιστο πράσινο κι ελευθέρους χώρους. Χωρίς πάρκινγκ αυτοκινήτων και πεζοδρομίων για την Τρίτη ηλικία και τις μαμάδες.

Κάτι πρέπει να γίνει, που δεν είναι εις θέσιν να κάμουν  οι δήμαρχοι της διασπασμένης «τέως διοικήσεως πρωτευούσης» παρά μόνον μία πραγματικά , επιτελική κυβέρνησις. Εν προκειμένω μία ρηξικέλευθη πολιτική των τριών Α.

1.Αποφόρτιση: Τέλος νέα ξενοδοχεία , ουρανοξύστες και ενοικιαζόμενα δωμάτια στον Δήμο Αθηναίων και παραλιακώς. Ό,τι έγινε , έγινε. Τέρμα οι οικοδομικές άδειες. Ανάκληση αδειών παραμονής λαθρομεταναστών, «χρυσών» βιζών και αυστηροτάτη παροχή πολιτικού ασύλου.

2.Αποκέντρωση: Κρατικές υπηρεσίες που δεν έχουν σχέση με την κεντρική διοίκηση πρέπει εντός 2-3 ετών να φύγουν από το κέντρο – όχι  στο Καλυκοποιείο Μποδοσάκη αλλά  να πάνε στην επαρχία. Λχ. η σχολή Ευελπίδων στην Κομοτηνή, των Ναυτικών δοκίμων στην Σύρο, των Ικάρων στην  Αμφιλοχία. Δύο νέοι πολεμικοί ναύσταθμοι στην Κρήτη.

Μεταστέγαση υπουργείων: Γεωργίας στην Ορεστιάδα, Εθνικής Αμύνης στη Σπάρτη - για λόγους συμβολισμού -  Ναυτιλίας στο Γύθειο, Παιδείας στα Ιωάννινα, Τουρισμού στην χερσόνησο των Μεθάνων, Εργασίας στην Θήβα, Κοινωνικών Υπηρεσιών στην Λειβαδιά, Οικονομικών στην Λαμία, το Δασαρχείο στην Καλαμπάκα, Υπογεννητικότητος (υπό σύσταση) στην Κοζάνη , Ενεργείας στο Αμύνταιο, Προστασίας Περιβάλλοντος στην Καστοριά , Χωροταξίας στην Χαλκίδα κι ούτω κάθε εξής εξαιρέσει του ΥΠΕΞ, Δημοσίας Τάξεως και Δικαιοσύνης. Όλα τ’άλλα υπουργεία δεν έχουν λόγον υπάρξεως στην Αθήνα. 

Ως γνωστόν, η ψηφιακή εποχή μηδενίζει τις αποστάσεις κι η Σούδα παρέχει Αμερικανοϊσραηλινή αντιαεροπορική προστασία στα πολεμικά πλοία.

3.Αποσυμφόρηση: Όπου χρειάζεται κρατική άδεια λειτουργίας, τότε η έδρα εκτός Αθηνών. Λχ. των 12 μη κρατικών πανεπιστημίων στη επαρχία και μερικών άλλων εκπαιδευτικών που λείπουν΄, όπως Ναυτασφαλιστικής Ακαδημίας στην  Ύδρα ή στις Σπέτσες, Μουσικής στην Κέρκυρα, Γυμναστικής στην Ολυμπία και το παγκόσμιο κέντρο  Φιλοσοφίας στους Δελφούς, με μνημείο στην Ακαδημία Πλάτωνος ΄Ετσι δεν θα επιβαρυνθεί εκ της εκπαιδευτικής αναπτύξεως περαιτέρω η πρωτεύουσα και το υπουργείο Πολιτισμού να πάει στην Τρίπολη, την πρωτεύουσα της Πελοποννήσου.

 Ο κυκλοφοριακός φόρτος της εθνικής οδού Πατρών-Θεσσαλονίκης χρειάζεται μία αυτοκινητική παράκαμψη στην Υλίκη προς Ελευσίνα ώστε να ελαφρυνθεί η κυκλοφορία από την Μεταμόρφωση προς Πειραιά απ’ τα βαρέα οχήματα.

Στο κέντρο των Αθηνών να καταργηθούντα μονά- ζυγά και επιβληθεί ψηφιακή χρέωση της κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων, αναλόγως της ώρας μετακινήσεως από 10 ευρώ έως ενός, από ώρας 08.00 μέχρις 19.00 και μηδέν τις μεταμεσονύκτιες ώρες. Να μη κατέβει το Καζίνο της Πάρνηθος στην οδό Κηφισίας κι ο Πύργος του Ελληνικού να υποχρεωθεί σε γκαράζ 2πλασιάς δυναμικότητος των συγκατοίκων του.

Ο Πειραιάς ν’ απαλλαγεί των γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων που θα πάνε στο Λαύριο με κατάλληλες προβλήτες. Η Τανάγρα ν’ αποκτήσει δεύτερο πολιτικό αεροδρόμιο , να σταματήσουν οι απογειώσεις των «τζετ» από τα Σπάτα πάνω από το λεκανοπέδιο των Αθηνών και να γίνονται υπερθαλασσίως, για να παύσει η μόλυνσις της ατμοσφαίρας απ’ τα καυσαέρια που εισπνέουν σήμερα οι Αθηναίοι. Να αξιοποιηθεί Τουριστικώς η Μακρόνησος. Τέλος αλλ’ όχι τελειωτικώς η οδός Κατεχάκη να υπογειοποιηθεί με σήραγγα στον Υμηττό.

Με αυτά , τα στοιχειώδη μέτρα θα αποσυμφορηθεί η πρωτεύουσα και θα αποκτήσει μέρος της παλαιάς της αίγλης.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr

Διαβάστε ακόμα