Η τελετή υπογραφής πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου στη Νορβηγία, σε συντονισμό με την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν στη Νορβηγία. Ο Μακρόν έχει ζητήσει τη θέσπιση προγραμμάτων δέσμευσης CO2 ως σημαντικό μέρος της στρατηγικής της Γαλλίας για το κλίμα. Το 2022, οι χώρες υπέγραψαν επιστολή προθέσεων και πρόσφατα η Γαλλία ψήφισε τις απαραίτητες νομοθετικές τροποποιήσεις στην Εθνοσυνέλευσή της για να επιτρέψει τη διασυνοριακή μεταφορά CO2.
Η συμφωνία επιτρέπει τη μεταφορά CO2 από γαλλικούς βιομηχανικούς κόμβους όπως η Χάβρη, η Δουνκέρκη και το Σεν Ναζαίρ σε χώρους αποθήκευσης στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα. Θα διευκολύνει τη διαχείριση των γαλλικών εκπομπών μέσω μόνιμης υπεράκτιας αποθήκευσης στη Βόρεια Θάλασσα και θα υποστηρίξει την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής αγοράς για τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS).
Την περασμένη εβδομάδα, το έργο Longship της νορβηγικής κυβέρνησης χαρακτηρίστηκε επίσημα ως λειτουργικά έτοιμο, καθιστώντας το πρώτο εμπορικά έτοιμο έργο CCS για τη Βόρεια Θάλασσα. Είναι το πρώτο που διαθέτει πλήρη άδεια για αποθήκευση CO2 στη νορβηγική υφαλοκρηπίδα. Η Νορβηγία έχει εκδώσει άλλες 12 άδειες εξερεύνησης και έχει προσφέρει μία επιπλέον άδεια.
Η Northern Lights ανέφερε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη φάση θέσης σε λειτουργία, μεταφέροντας υγροποιημένο CO2 στο πρώτο της πλοίο, το Northern Pioneer, από τον πρώτο της πελάτη, την Heidelberg Materials. Το δεύτερο πλοίο της εταιρείας, το Northern Pathfinder, βαφτίστηκε πρόσφατα και συμμετείχε σε εκδηλώσεις στο Όσλο καθώς ολοκληρώνει τη θέση του σε λειτουργία. Αναμένεται επίσης να τεθεί σε λειτουργία αυτό το καλοκαίρι. Έχουν παραγγελθεί δύο ακόμη πλοία και η εταιρεία έλαβε πρόσφατα έγκριση για την επέκταση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης στη Νορβηγία. Όταν ολοκληρωθεί, θα αυξήσει τη χωρητικότητα μεταφοράς και αποθήκευσης από 1,5 εκατομμύριο τόνους σε τουλάχιστον 5 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως.