Σχεδόν το 10% άγγιξε το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά της Βρετανίας τον Μάιο, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά, με τη BYD να παίρνει τη μερίδα του λέοντος βλέποντας τις πωλήσεις να εκτοξεύονται κατά 408%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού Society of Motor Manufacturers & Traders, οι πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών των οποίων τα οχήματα κατασκευάζονται στην Κίνα ανήλθαν στο 9,4% τον περασμένο μήνα, από 7,7% τον Απρίλιο.
Όπως αναφέρθηκε για τη BYD η αύξηση των πωλήσεων ήταν εξωπραγματική, ενώ το μερίδιο αγοράς της Κίνας ενισχύθηκε από νεοεισερχόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Omoda και Jaecoo της Chery Automobile, της Polestar, η οποία ελέγχεται από τη Geely του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Λι Σουφού.
Όπως αναφέρει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, η Βρετανία έχει αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ξεπερνώντας πέρυσι τη Γερμανίας κι αυτό διότι δεν ακολούθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση στην εισαγωγή δασμών στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τη βρετανική αγορά να καθίσταται πιο προσοδοφόρα για πωλήσεις.
Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η έλλειψη εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία που να παράγει μαζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Φελίπε Μουνιόζ, αναλυτή στην εταιρεία ερευνών για αυτοκίνητα Jato Dynamics.
Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της MG της μειώθηκαν κατά 8,3% τον Μάιο. Εντούτοις η πρώην βρετανική εταιρεία εξακολουθεί να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο από οποιαδήποτε κινεζική εταιρεία στο 4,4%.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από την κατάρρευση των πωλήσεων της Tesla, με αυτές στη Βρετανία να κάνουν βουτιά κατά 36% τον Μάιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις της Tesla στη Βρετανία δεν ήταν τόσο κακές όσο σε άλλες χώρες, όπως η Γαλλία, όπου οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων έπεσαν περισσότερο από τα δύο τρίτα.
(από euro2day.gr)